116504

دیدار معاون وزیر صنعت و معدن با معدنکاران آذربایجان غربی

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت و معدن با معدنکاران آذربایجان غربی دیدار کرد.

معاون معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر خویش به ارومیه با همکاران سازمانی و معدنکاران دیدار و گفت و گو کرده و از نزدیک با مسائل و مشکلات مربوط به معدن آشنا شد.

جعفر سرقینی در جلسه ای که با حضور معدنکاران و همکاران سازمانی در رابطه با طرح مسائل و مشکلات مربوط به حوزه معدن تشکیل شده بود اظهار داشت: هم اکنون از جمله مشکلات اصلی معادن، کوچکی و تعدد آنان است.

معاون معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای بزرگ کردن معادن کارهایی صورت گرفته است تصریح کرد: علاوه بر آن به افراد حقیقی اجازه ورود به عرصه معدن را نداده و باید در قالب اشخاص حقوقی به عرصه معادن آیند.

وی با بیان سایر مشکلات معدنی افزود: هم اکنون مناطق ممنوعه اکتشاف باید توسط اداره منابع طبیعی شناسایی شود اما متاسفانه آنان به وظایف خود واقف نیستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در حوزه معدن با توجه به تنوع و گستردگی معادن، فعالیت های بسیار مطلوبی در استان انجام شده است گفت: وجود کارشناس فنی مجموعه نیز سبب شده که بسیاری از نارسایی ها حل و فصل شود.

جعفرصادق اسکندری تصریح کرد: از سوی دیگر با برنامه توسعه ای که در راستای طرح کاداستر از سال گذشته آغاز شد مشکلات بسیاری حل شد.

وی گفت: از سال گذشته فعالیت های بسیاری در حوزه معدن انجام شد که از جمله آنها پایش معادن همانند واحدهای صنعتی و نیز انتقال بخشی از وظایف به شهرستان ها به علت طولی بودن استان بوده است.

به گفته اسکندری، اجرای طرح های ویژه نظارت شن و ماسه برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، تهیه گزارشات فنی و کارشناسی در حوزه معدن، تشکیل جلسات تعامل با اداره منابع طبیعی، دو پهنه کردن شمال و جنوب استان و انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی از جمله کارهایی است که در حوزه معدن انجام شده است.

در ادامه معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه تاکنون تمامی مطالعات زمین شناسی در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به وجود سنگ های تزئینی و ساختمانی در استان تصریح کرد: در این باره نمی توان خارج از اصول علمی به اکتشاف معادن پرداخت.

وی افزود: هم اکنون 440 معدن دارای پروانه بهره برداری، دو هزار و 300 معدن غیرفعال و 79 معدن سنگ های تزئینی در استان وجود داشته و درصد ذخایر مواد معدنی استان 87 درصد است.

معاون اور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 تن سنگ تزئینی در استان تولید می شود اظهار داشت: علاوه بر آن مسئله خام فروشی از جمله معظلات اساسی بوده و تبعات فراوانی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید