116102

کارخانه ذغالشویی سوادکوه بزودی به بهره برداری می رسد

دنیای معدن -فرماندار شهرستان سوادکوه به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی کارخانه جدید ذغالشویی شرکت البرز مرکزی واقع در سوادکوه اشاره کرد و گفت : این پروژه در آینده نزدیک و پس از برنامه های افتتاح هفته دولت به بهره برداری می رسد .

عبدالجواد توحیدی افزود : عملیات ساخت کارخانه جدید ذغالشویی سوادکوه اسفند سال 92 با توجه به قدیمی بودن کارخانه قبلی زغالشویی آغاز شد .
وی اعتبار ملی برای ساخت فاز نخست کارخانه ذغالشویی را 450 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد : تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز این کارخانه از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.
فرماندار سوادکوه شست و شوی 500 هزار تن ذغال خام در سال را ظرفیت سالانه این کارخانه دانست و افزود : این کارخانه قادر است 350 هزار تن از این ذغال ها را به کنستانتره ذغال تبدیل و تولید بکند .
وی ادامه داد : با بهره برداری این پروژه برای 60 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود .
فرماندار سوادکوه با وجود ذغال سنگ مرغوب در معادن سوادکوه و ساخت کارخانه ذغالشویی البرز مرکزی ، تبدیل ذغالسنگ به کنستانتره مناسب بعنوان مواد اولیه کارخانه های فولاد کشوردر سوادکوه محقق می شود .
***افتتاح 10 پروژه در هفته دولت
وی از افتتاح 10 پروژه هفته دولت امسال در شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت : برای اجرای این تعداد پروژه 230 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد .
توحیدی اشتغالزایی برای اجرای این طرح ها را 200 نفر اعلام کرد .

دیدگاهتان را بنویسید