116025

32 درصد محموله های باری زنجان، معدنی اند

دنیای معدن - رییس اداره کالا اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان با بیان اینکه بارهای معدنی بخش قابل توجهی از محموله های استان را شامل می شود، گفت: 32درصد محموله های استان را بارهای معدنی تشکیل می دهد.

سید جلال ابوالقاسمیان، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بین کارآیی در بخش حمل و نقل و رشد اقتصادی، رابطه ای مستقیم وجود دارد و حمل و نقل واسطه میان فعالیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین المللی است، افزود: پارسال و چهارماهه اول امسال 32 درصد از محموله های استان زنجان را بارهای معدنی تشکیل می دهد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۶۷ شرکت حمل و نقل کالا در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از معضلات این بخش جابه جایی درصدی از محموله های معدنی بدون بارنامه است که این موضوع خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره حمل و نقل و زیرساخت های راه در استان وارد می کند که خوشبختانه با اقدامات موثر مشترک بین دستگاه های اجرایی، اقدامات موثری برای کاهش این نقیصه انجام شده است.

ابوالقاسمیان ادامه داد: بر اساس قانون، همه محموله هایی که در جاده با ناوگان حمل و نقل تردد می کنند ملزم به اخذ بارنامه بوده و باید نسبت به پرداخت عوارض دولتی اقدام کنند که در این راستا به منظور قانون مندی و تسهیل در امر خدمات رسانی با استقرار خدمات حمل و نقلی در مراکز تجمع بار نسبت به ساماندهی حمل این محموله ها اقدام شده است.

رییس اداره کالا اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان، عمده بارهای حمل شده در استان را خاک معدنی، سیمان، سیلیس، میلگرد، سنگ آهن، گندم، گازوئیل و شمش آهن برشمرد و خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال، خاک معدنی با ۴۴۵ هزار و ۴۴ تن بیشترین میزان حمل بار از استان زنجان به سایر نقاط را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید