115932

جواب معمای زغالی کرمان در پیچ وخم معادن گم شد/ دستان خالی کارگران

دنیای معدن -مشکلات معادن زغال سنگ کرمان گویی تمامی ندارد و سودآورترین معادن هم اکنون به یکی از مشکلات اقتصادی استان تبدیل شده که باوجود وعده های مسئولان و نماینده های مجلس پابرجا مانده است.

مشکلات کارگران معدن کرمان در معادن بزرگ زغال سنگ باوجوداینکه بارها مطرح و در جلسات مختلف دولت و مجلس بررسی و راهکار ارائه شده اما همچنان پابرجاست.

شمال کرمان به خصوص شهرستان های راور، زرند و کوهبنان عمده ترین تولیدکنندگان زغال سنگ در کشور محسوب می شوند این معادن چند دهه قبل کار خود را آغاز کردند و طی مدت زمان سپری شده شهرهای شمالی کرمان ساختاری کارگری یافتند و اکثر زیرساخت های این مناطق برمبنای فعالیت معادن شکل گرفت در این مدت شرکت زغال سنگ به صنعت پایین دستی شرکت ذوب آهن اصفهان تبدیل شد.

همچنین مدت سنگ های معدن گل گهر سیرجان و جلال آباد زرند نیز به عنوان بزرگ ترین سایت های سنگ آهن کشور راهی کارخانه های فولاد استانهای مختلف ازجمله ذوب آهن اصفهان شد.

اما حالا پس از گذشت سال ها رکود و بیکاری بر معادن استان کرمان سایه افکنده است.

اکثر معادن زغال سنگ شمال کرمان تعطیل و یا با دپوی زغال سنگ مواجه هستند کارگران معادن بارها از مسئولان درخواست کرده اند برای حل این معضل چاره اندیشی شوداکثر معادن زغال سنگ شمال کرمان تعطیل و یا با دپوی زغال سنگ مواجه هستند کارگران معادن بارها از مسئولان استان درخواست کرده اند برای حل این معضل چاره اندیشی شود و اگر سری به آرشیو رسانه ها بزنید مملو از وعده هایی است که هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید