115282

بیماری و تخریب محیط زیست، تنها سهم مردم شاهین دژ و تکاب از ده ها معدن فعال در این ناحیه است

دنیای معدن - نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های معدنی در کشور، خواستار ایجاد صنایع تبدیلی متناسب در هر منطقه شد.

همایون هاشمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 مرداد ماه) در نطق میان دستور خود، با سلام به امام زمان (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و همچنین درود به روح شهدا و امام راحل گفت: بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه دفاع از حقوق ملت می توانند نظارت های خود را اعمال کنند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار گفت: باید مشکلات خبرنگاران در کشور حل شود البته از مطلب درج شده در نشریه «طرح نو» انتقاد دارم به دلیل اینکه بر اساس اصول قانون اساسی تمامی اقوام و زبان ها جمهوری اسلامی ایران برابرند و چنین اقدامی در نشریه «طرح نو» باعث ایجاد مشکل می شود؛ لذا در شرایطی که کشور نیاز به همدلی و یکپارچگی بیشتری دارد بنابراین باید موضوع مورد پیگیری قضایی قرار بگیرد.

هاشمی افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه راه را مشخص کرده و برای دستیابی به پیشرفت باید سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و برنامه های ششم توسعه و دیگر برنامه ها بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی تنظیم شود به دلیل اینکه اقتصاد مقاومتی به شکوفایی کشور منتهی می شود.

وی ادامه داد: باید به موضوعاتی مانند توسعه کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، بهره وری و تقویت فرهنگ جهادی توجه جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شهرستان های تکاب، میاندوآب و شاهین دژ قطب معدن کشور هستند و ده ها معدن در این شهرها فعال هستند و سنگ های قیمتی و طلا از منطقه استخراج می شود و توسط کامیون ها از این شهرستان ها به بیرون منتقل می شود و تنها ثمر، ایجاد بیماری و تخریب محیط زیست منطقه است؛ این در حالی است که با ایجاد صنایع تکمیلی و ارزش افزوده باید زمینه شکوفایی این مناطق را در کشور فراهم کرد.

هاشمی با اشاره به وجود بزرگترین معدن طلا در حوزه انتخابیه اش افزود: باید کارخانه های صنایع تبدیلی و جواهرسازی در منطقه ایجاد شود.

وی با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در کشور گفت: پدران و مادران نگران بیکاری فرزندانشان هستند این در حالی است که باید با تقویت زیرساخت ها زمینه اشتغالزایی فراهم شود. نکته دیگر اینکه باید زیرساخت ها جهت همگانی سازی ورزش در کشور تقویت شود.

هاشمی گفت: کشاورزی در حوزه انتخابیه ام بیشتر مبتنی بر کشت دیم است این در حالی است که متاسفانه با وجود خشکسالی های اخیر شرایط کشاورزان دشوار شده است بنابراین باید سرمایه گذاری های لازم جهت مدیریت آب کشاورزی و همچنین اتمام کارخانه پتروشیمی فراهم شود.

این نماینده در مجلس دهم یادآور شد: دولت باید به وضعیت بیکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه توجه کند و مشکلات در این زمینه ها را حل کند./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید