115004

تازه ترین تحلیل اینوستینگ از آینده طلا در روزهای آینده

دنیای معدن -به نوشته پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی در آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به کمتر از 1.2 درصد رسیده است. این رقم کمتر از پیش بینی 2.6 درصدی توسط کارشناسان اقتصادی بوده است.

این آمارها گمانه زنی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش داده است. تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر کمتر از 12 درصد است و این رقم برای نشست دسامبر نیز از 43 به کمتر از 33 درصد رسیده است.شاخص ارزش دلار آمریکا نیز پس از انتشار آمارهای رشد اقتصادی با افت محسوسی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا با 33.30 دلار افزایش روبرو شده است. قیمت طلا در ماه جولای نیز بیش از 3 درصد رشد را تجربه کرده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 26 درصد رشد داشته است که نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا به خصوص اشتغال در ماه جولای و تولیدات صنعتی و بخش خدمات تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

بانک مرکزی انگلیس نیز روز پنجشنبه تازه ترین تصمیمات خود در زمینه سیاست های پولی را اعلام خواهد کرد. آمارهای بخش صنعت چین نیز وضعیت اقتصادی این کشور را به خوبی نشان خواهد داد.اعلام تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای نرخ بهره نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.روز چهارشنبه آینده آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید