114776

بهره وری فعالیت های معدنی در استان زنجان افزایش می یابد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش بهره وری فعالیت های معدنی با واگذاری این فعالیت ها به بخش خصوصی محقق می شود.

ناصر فغفوری امروز در زنجان اظهار کرد: با واگذاری فعالیت های معدنی به بخش خصوصی در راستای افزایش بهره وری فعالیت های معدنی در استان زنجان اقدام می شود.

وی با بیان اینکه دوره فعالیت سنتی در معادن پایان یافته است، گفت: در حال حاضر دوره حدس و گمان و فعالیت سنتی در این عرصه پایان یافته و استفاده از روش های علمی و آنالیز معدنی برای جهت دهی و برنامه ریزی فعالیت های معدنی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: با اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری مأموریت ها به این بخش می توان در راستای افزایش بهره وری فعالیت های معدنی در استان زنجان اقدام کرد.

وی با اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس آموزش شیمی با همکاری دانشگاه زنجان ابراز کرد: با همکاری انجمن شیمی این دانشگاه و موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران این کنفرانس در هفته دوم شهریورماه برگزار می شود.

فغفوری با بیان ایجاد شرایط مناسب برای حضور صنایع شیمایی در این کنفرانس ادامه داد: با برگزاری نهمین کنفرانس آموزش شیمی فضای مناسبی برای ارائه محصولات و استقرار ماکت خط تولید واحدهای صنعتی شیمیایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارائه حمایت های لازم از واحدهای تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در این راستا بیشترین تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی کوچک قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به افزایش حمایت از واحدهای تولیدی استان زنجان ابراز کرد: در راستای معرفی محصولات تولیدی استان زنجان 50 محصول منحصر به فرد و ممتاز تولیدی استان برای جلوگیری از واردات این محصولات معرفی می شود.

وی بیان کرد: پنج درصد از واحدهای تعطیل در استان زنجان با بهره گیری از ظرفیت کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید مجددا راه اندازی می شوند.

فغفوری به برگزاری همایش بررسی نقش آزمایشگاه های آنالیز و فرآوری مواد معدنی در توسعه پایدار بخش معدن زنجان تصریح کرد: این همایش 27 تیرماه در زنجان برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید