114748

پرونده طرح دعوای آلومینیوم سازی باید به اراک انتقال یابد

دنیای معدن - رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به اینکه شرکت ایرالکو در اراک فعالیت دارد، پرونده طرح دعوای این شرکت در مورد شهرداری نیز باید از تهران منتقل و در اراک بررسی شود.

اسماعیل تاج آباد عصر دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: پرونده قضایی کارخانه آلومینیم سازی، در ارتباط با پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری، باید در اراک که محل فعالیت این کارخانه است، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: شرکت آلومینیوم سازی با پرداخت پول کلان به یک وکیل در تهران، خود را عاری از هر گونه آلایندگی معرفی کرده و به دنبال آن هستیم تا پرونده طرح دعوای ایرالکو از شهرداری اراک، از تهران به محل استقرار این کارخانه یعنی اراک انتقال پیداکند و مسایل قضایی آن در همین شهر پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: چطور با یک تغییر مدیریت در آلومینیوم، آلایندگی سال های متمادی این کارخانه بدون هیچ اقدامی از بین رفت؟ در این زمینه سلامت مردم شهر اراک به بازی گرفته شده است.

وی ادامه داد: استاندار مرکزی و دولت باید به خواسته به حق مردم اراک در رابطه با هوای پاک و سالم در این شهر توجه کنند و این رفتار و برخورد مدیریت آلومینیوم سازی دهن کجی و بی حرمتی به سلامت جامعه و شهروندان اراکی است.

تاج آباد تصریح کرد: این شرکت پس از آنکه خود را به عنوان صنعت غیرآلاینده اعلام کرده، مدعی دریافت خسارت از شهرداری و باز پرداخت مبالغی که بابت آلایندگی تاکنون به شهرداری پرداخت کرده، شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در بخش دیگر سخنان خود باانتقاد از روند پیشرفت کند طرح پل خیابان شریعتی اراک گفت: شهرداری بر تملک املاک خیابان شریعتی برنامه ریزی و تمرکز کند، تا در اجرای این طرح تسریع شود.

وی افزود: شهرداری یک ماه فرصت دارد تا وضعیت تملک های خیابان شریعتی را روشن کند تا مردم هم تکلیف خود را بدانند و زمانبندی اتمام پروژه مشخص شود.

در این جلسه در مورد طرح دعوی شرکت آلومینیوم به طرفیت شهرداری اراک، برای برگرداندن وجوه پرداختی این شرکت به شهرداری تحت عنوان عوارض و خسارت آلایندگی، قرار شد کارگروهی متشکل از اداره حقوقی شهرداری واعضای شورای شهر اراک برای تهیه مدارک و دفاعیه تعیین شود.

همچنین دراین جلسه راه اندازی وتجهیز سامانه دوم آب شرب در پنج منطقه با واگذار زمین برای نصب دستگاه به صورت استیجاری با قیمت کارشناسی در کوی صنعتی اراک به تصویب رسید.

براساس این گزارش، کمک مالی از محل اعتبارات ماده۱۵ به ستاد یادواره شهدای هفت تیر، افزایش حدنصاب ترک تشریفات و تفویض معاملات، نامگذاری چند معبر و خیابان و افزایش ۱۲ تا ۱۵درصدی هزینه سرویس حمل ونقل دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶، از دیگر مصوبات روز دوشنبه شورای اسلامی شهر اراک بود.

دیدگاهتان را بنویسید