114665

ناراحتی کارگران معدن زغال راور از چیست؟

دنیای معدن - فرماندار شهرستان راور گفت: پتانسیل خوبی در معادن زغال در این منطقه داریم و اگر مشکلات این بخش، رفع و معادن غیرفعال نیز فعال شوند، بسیاری از مشکلات در زمینه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی برطرف می شود.

سیدحسن میرصادقی، با اشاره به گلایه کارگران معدن همکار راور اظهار کرد: این افراد اعتراضاتی به پرداخت نشدن حقوقشان داشتند که همواره در این زمینه مسوولان امر وعده آخر ماه را برای پرداخت می دهند. این کارگران دو ماه مطالبه دارند و متاسفانه این مشکل در شهرستان هاری اور، زرند و کوهبنان فراگیر شده و هر بار مسوولان وعده هایی به آنها می دهند.

میرصادقی با بیان اینکه در پی گلایه کارگران معدن همکار، مسوولان اعلام کرده اند تا 6 مرداد حقوق آنها را پرداخت خواهند کرد، بیان کرد: شرکت زغالسنگ متولی پرداخت حقوق کارگران است که زیرمجموعه صندوق بانشستگی فولاد است. با توجه به اینکه این شرکت، زغال را به فولاد اصفهان می فروشد، اعلام می کند در صورتی که فولاد مطالبات آنها را بپردازد میتوانند حقوق را پرداخت کنند.

فرماندار راور در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم مسوولان و دولت پیگیری کنند تا مشکل معدن زغال سنگ حل شود، اظهار کرد: پیگیری ها با همکاری استاندار کرمان در حال انجام است تا بتوانیم از طریق بخش خصوصی، معدن کوهساران را فعال کنیم، زیرا توجه به صنعت زغال در شهرستان راور، بهترین گزینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

دیدگاهتان را بنویسید