114657

فروکروم ایران قابل رقابت در بازارهای جهانی است

دنیای معدن - مدیر مجتمع فروکروم جغتای گفت: فروکروم ایران به دلیل کیفیت بالا، قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

محمدرضا پیرحسینلو؛ با بیان این مطلب گفت: با توجه به کیفیت مطلوب فروکروم ایران در مقایسه با فروکروم چین، بازارهای جهانی به انتخاب و خرید این محصول گرایش بیشتری نشان می دهند، به طوری که سالانه حدود 8 تا 10 هزار تن فروکروم ایران به کشورهای بلژیک، هلند، ترکیه، اکراین، ارمنستان و حتی چین صادر می‌شود.

وی ادامه داد: کشور چین طی سال های گذشته، با اجرای سیاست توقف تولید برخی از صنایع خود، ناچار به تأمین فروکروم با کیفیت برای صنایع خود شده است. این موضوع تاثیر به‌سزایی برای رونق صنعت فروکروم در ایران داشته است، به‌طوری که طی یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ چینی و حتی اروپایی، خواستار خرید و دریافت امتیاز عرضه فروکروم ایران شدند.

به گفته مدیر مجتمع فروکروم جغتای، آینده روشنی پیش روی صنعت فروکروم است و ایران با توسعه تولید فروکروم، می تواند سهم این محصول را در تولید ناخالص ملی افزایش دهد.

پیرحسینلو؛ با اشاره به مشکلات فعلی صنعت فروکروم گفت: در حال حاضر، مصرف‌کنندگان داخلی این محصول به دلیل قیمت پایین محصولات چینی، به خرید آن ترغیب می‌شوند. این در حالیست که کیفیت نامرغوب فروکروم چینی، سبب کاهش کیفیت محصول فرآوری شده می شود این در حالی است که هنوز فروکروم ایران جایگاه اصلی خود را میان مصرف‌کنندگان داخلی پیدا نکرده است.

وی افزود: برای رفع این مشکل، باید علاوه بر تغییر نگاه خریداران ایرانی به فروکروم تولید داخل و اهمیت کیفیت محصول نهایی، نرخ تعرفه واردات این محصول نیز افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید