114605

افزایش ۱۲درصدی مستمری بازنشستگان در فیش حقوقی تیر

هوشنگ انکوتی در مورد مشکلات بازنشستگان ذغال سنگ استان کرمان اظهار داشت: در هفته گذشته جلساتی با حضور نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، نجفی نماینده وزیر رفاه، نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و نمایندگان کانون های بازنشستگی از سراسر کشور در تهران برگزار شد.

وی افزود: این جلسه در راستای مشکلات متعدد بازنشستگان صنعت فولاد بویژه در حوزه درمان آن ها و در پی تجمع بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان با بیان مصوبات این جلسه، خاطرنشان کرد: در ارتباط با درمان بازنشستگان ذوب آهن که نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و صادقی مدیر عامل ذوب آهن هم حضور داشتند، مصوب شد دفترچه درمانی فولاد توسط ذوب آهن صادر و امور درمانی بازنشستگان ذوب آهن مانند سابق توسط ذوب آهن به نحو مطلوب انجام گیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مبلغ واریزی بابت بیمه عمر و حوادث که از حقوق بازنشستگان کسر می شود با حقوق ماه آینده به حساب افراد مسترد و صندوق راسا برای اخذ آن از واحدهای مربوطه اقدام کنند.

انکوتی با اشاره به اینکه پیرو صورتجلسه تاریخ 31 فروردین ماه سالجاری در مورد احکام موضوع تبصره پنج اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات اولیه پیرو همین صورتجلسه از طرف صندوق بازنشستگی فولاد انجام گرفته مقرر شد پیگیری لازم برای تسریع در تصمیم هیئت امناء و اصلاح احکام به عمل آید به نحوی که تا دو ماه آینده صندوق بازنشستگی فولاد نتیجه را اخذ و احکام را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه این جلسه در راستای رفع مشکلات بازنشستگان بسیار مثبت بود با قدردانی از همکاری دولت و نمایندگان مجلس، گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد افزایش 12 درصد سالانه حقوق ها که از طرف هیئت دولت ابلاغ شده محاسبه و در فیش حقوقی تیر ماه 95 منعکس و پرداخت شود و معوقات ماه های قبل نیز با تامین بودجه پرداخت شود.

به گزارش تسنیم در استان کرمان بیش از 15 هزار بازنشسته صنعت فولاد وجود دارد که عمدتاً با مشکلات بیماری ریوی و تنفسی به سبب کار کردن در معادن ذغالسنگ، روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید