114478

رونمایی از نخستین واحد سیار فرآوری مواد معدنی در شهریور

دنیای معدن - مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از رونمایی نخستین واحد سیار فرآوری مواد معدنی (ساخته شده در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران) در شهریورماه امسال خبر داد.

شمس الدین سیاسی راد با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ایمیدرو توانمندسازی بخش خصوصی را به عنوان یکی از وظایف خود دنبال می کند، اظهار داشت: برای این منظور، ایمیدرو برنامه توسعه فناوری ساخت واحدهای سیار فرآوری مواد معدنی با استفاده از فناوری های روز برای معادن کوچک و متوسط را که به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، امکان احداث کارخانه ثابت در آنها وجود ندارد، در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از سال گذشته، ایمیدرو طراحی و ساخت نخستین واحد کامل فرآوری سیار به روش جدایش ثقلی را در دستور کار خود قرار داده است. ظرفیت ورودی این واحد، 10 تن بر ساعت بوده و در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، طراحی و ساخته شده است. همچنین، مقدمات ساخت واحد کامل فرآوری سیار دوم به روش فلوتاسیون برای معادن فلزی از قبیل سرب و روی و مس پیش بینی شده و طی سال جاری در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران طراحی و ساخته خواهد شد.

سیاسی راد با بیان اینکه ایمیدرو فعال سازی ظرفیت های قانون معافیت حقوق دولتی معادن در پژوهش های کاربردی منعقد شده با دانشگاه‌ها را پیگیری می کند، گفت: بر این اساس، معادنی که با دانشگاه های دارای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) قرارداد پژوهشی کاربردی منعقد کنند، سالانه تا سقف 10درصد معادل 50 میلیارد ریال از پرداخت حقوق دولتی معاف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید