114396

فردا؛ گردهمایی بزرگ صنعتگران معدن، سنگ و ماشین آلات وابسته در تهران

دنیای معدن - هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، فردا با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و ده ها شرکت داخلی و خارجی در تهران گشایش می یابد.

در این نمایشگاه بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 9 کشور حضور و مشارکت دارند که از این تعداد 210 شرکت داخلی و 40 شرکت دیگر هم خارجی و از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، کره جنوبی و چین هستند.
در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن و ماشین آلات وابسته که در فضائی بالغ بر 10 هزار متر مربع در سالن های A41 ، 41 B ،35 ، 38A ، 38 و فضای باز نمایشگاهی برگزار می شود؛ متراژ شرکت های داخلی صد در صد و متراژ شرکت های خارجی سیصد درصد افزایش یافته است.
هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآروری و صادرات برگزار می شود و در آن کارخانه های سنگ بری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛ هیئت های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا،ترکیه و افغانستان با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی؛ با تولید کنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان وارد مذاکرات تجاری شوند.
هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن و ماشین آلات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نام انجمن سنگ ایران و از سوی شرکت روشان برگزار می شود.
چهار روز برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات به ترتیب روز اول - روز معدن، روز دوم - روز صادرات،روز سوم - روز فرآوری و روز چهارم - روز دانشجو و دانشگاه نام گذاری شده است و متناسب با نام هر روز، سمینارها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه ها برگزار خواهد شد.
مسابقه سنگ تراشی با قلم و چکش برای اولین بار توسط دانشجویان رشته مجسمه سازی با نظارت اساتید دانشگاه ؛ اجرای معماری پارامتریک توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه برتر توسط اساتید معماری و طراحی داخلی؛ برخی از برنامه های جانبی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات است.
یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف جهان، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی ، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های کشورمان در حوزه این صنعت برای جهانیان برخی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
سنگ و فعالیت بر روی آن در ایران سابقه 4هزار ساله دارد و کشور ما دارای ذخایر عظیم انوع سنگ مختلف تزئینی است و ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن های سنگ جهان را در اختیار دارد.
در سال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز در کشور ما هزار و 800 معدن با 6000 کارخانه سنگبری وجود دارد با این همه ، سهم ما از صادرات سنگ های تزئینی ناچیز است.
صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری کشورمان حدود 200 میلیون دلار است که سنگ خام بیشترین حجم صادراتی را دارد و متاسفانه سنگ فرآوری شده ، نقش بسیار کمرنگی در صادرات دارد.
البته برنامه ریزی شده است که در یک برنامه 5 ساله این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد. جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی دارد که چهار میلیارد تن آن ذخایر سنگ‏های تزیینی است لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چارچوب اقتصاد مقاوتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد. هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از فردا تا 31 تیرماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید