114378

بهره وری در معادن و صنایع جانی دوباره گرفت

دنیای معدن - رییس سازمان ایمیدور گفت: باید موضوع بهره وری را به عنوان محور اساسی در دستور کار خود قرار دهیم و جایگاه بهره وری را در تولید، صنعت، معدن و اقتصاد توجه کنیم.

کرباسیان مدیرعامل سازمان ایمیدرو در چهارمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران در خصوص جایگاه ارزش و اثر گذاری بهره وری گفت: یکی از نقاط مهم در بهره بردای معادن بحث آموزش و ارتقا سطح دانش در نیروی انسانی است که کشور ما به عنوان یک قدرت برتر اقتصادی به جایگاه ارزنده ای رسیده است.


وی با اشاره به اینکه بهره وری در معادن از جایگاه ویژه ای برخوردر است یاد آور شد: با نرخ 8 درصدی رشد در کشور باید موضوع بهره وری را به عنوان محور اساسی در دستور کار خود قرار دهیم و جایگاه بهره وری را در تولید، صنعت، معدن و اقتصاد توجه کنیم.
این مدیر عامل بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به سمت توسعه و ارتقا معادن برویم باید ارزش افزوده منابع طبیعی راافزایش دهیم که البته این موضوع هم در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی در ادامه گفت: در نیمه سال گذشته ما برای فروش اغلام مسی با مشکلات بسیاری مواجه بودیم اما خوشبختانه امسال با تمام مشکلات تولیدات و صادرات قابل توجهی داشته ایم. این موضوع نشان دهنده این است که بهره وری معادن ما جانی دوباره گرفته است. البته باید به این موضوع هم توجه کرد که کالاهای ما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا جایگاه صادراتی خود را پیدا کنند.
وی در پایان گفت: لازم به ذکر است سازمان ایمیدرو با تمام محدودیت های خود 14 پروژه باقی مانده از دولت قبل را در این دولت به رقم 1 میلیارد و 300 میلیون دلار راه اندازی کرده است. از طرفی 16 پروژه جدید را با رقم 2 میلیارد و 800 میلیون دلار در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید