114331

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی خبر داد:

آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی عناصر نادر خاکی به سایر کشورها

دنیای معدن - سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از آمادگی این مرکز برای انتقال دانش فنی عناصر نادر خاکی به سایر کشورها خبر داد.

غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به تجهیزات فنی و دانش روز دنیا مجهز شده و در ردیف یکی از 5 کشور برتر در بخش تحقیقات فرآوری مواد معدنی قرار دارد، اظهار داشت: این مرکز با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند کشورمان و امکانات جدید در بخش تحقیقات فرآوری همه حوزه های معدنی فعالیت دارد و برای انتقال دانش فنی برخی حوزه ها از جمله سنگ آهن، مس و غیره، آموزش کارشناسان خارجی را در دستور کار قرار داده است. وی ادامه داد: در این مرکز، دانش فنی حوزه عناصر نادر خاکی، بومی سازی شده و می توانیم در حوزه بین الملل این دانش را در اختیار کشورهای علاقه مند بگذاریم. همچنین، در حال بررسی پروژه هایی در زمینه تحقیقات فرآوری عناصر نادر خاکی با کشور های همسایه هستیم.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه این مرکز اکنون وارد حوزه ارتباطات بین المللی شده و تلاش دارد خود را از نظر دانش بین المللی و فناوری به روز نگه دارد، گفت: در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه با شرکت مینتِک آفریقای جنوبی به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی، دریچه بزرگی از پروژه های تحقیقاتی حوزه آفریقا و آمریکای لاتین به روی کشورمان باز شد.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران پروژه های مشترکی با شرکت مینتک تعریف کرده است. علاوه بر این، قرار شده شرکت مذکور پروژه هایی که در حوزه آسیا و خلیج فارس منعقد می کند در این مرکز به طور مشترک انجام شود.
ملاطاهری خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران همگام با حوزه اکتشافات کشور پیش می رود و با توجه به نوع مواد معدنی اکتشاف شده، تحقیقات فرآوری روی آنها متمرکز می شود. با این حال، مرکز آمادگی آنالیز و تحقیقات فرآوری روی همه مواد معدنی فلزی و غیرفلزی را دارد.
مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امسال علاوه بر شرکت مینتک، با 3 شرکت معتبر بین المللی دیگر شامل ام. اس. آ گروپ (MSA group)، فریسر الکساندر (Fraser Alexander) و مالوین مینرال سرویسِس (Maelgwyn Mineral Services) برای توسعه همکاری در زمینه فرآوری مواد معدنی مذاکره کرده است. همچنین در بازدید اخیر وزیر معادن گینه کوناکری از این مرکز، بر توسعه همکاری های فنی در حوزه معدن تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید