114322

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: بانک ها باید در رونق اقتصادی کشور نقش آفرین باشند

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جلسه آشنایی روسای شعب و سرپرست های استانی این بانک با محتوای کربانکینگ (Corbanking) گفت : با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی ، همه بانک ها باید در رونق اقتصادی کشور نقش آفرین باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن افخمی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی کشور افزود:براساس تکلیف ابلاغی از سوی دولت ١٠ درصد از منابع بانک ها باید به این صنایع اختصاص یافته وبرای برنامه ریزی در این زمینه کارگروه هایی نیز تشکیل شده است.
به گفته وی، بانک صنعت و معدن در سه ماهه نخست سال جاری سه برابر میزان تکلیفی برای صنایع یاد شده تخصیص منابع کرده و به دنبال منابع جدید برای تداوم انجام این امر است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تاکید بر عزم این بانک برای کمک به پیشرفت کشور ، کار شعب را بسیار حساس توصیف کرده و خواستار دقت بیشتر شعب استانی در بررسی طرح ها و اعطای تسهیلات به طرح هایی شد که دارای توجیه کافی باشند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن طرح هایی را برای دریافت تسهیلات مناسب توصیف کرد که محصول آن بازار داشته، ازتداوم فعالیت برخوردار بوده، اشتغال پایدار ایجاد کرده و در نهایت بتواند با بازپرداخت تسهیلات به تجدید منابع بانک کمک کند.
وی تصریح کرد : فعالیت های بانک صنعت و معدن بسیار برجسته بوده و این بانک در حقیقت محور فعالیت های تامین مالی در شبکه بانکی کشور قرار گرفته است.
افخمی فعالیت بانک صنعت و معدن در فضای بین المللی را نیز شاخص توصیف کرده و افزود: بانک ما با ٥١ بانک کارگزار خارجی از طریق سوئیفت ارتباط داشته و در ٥ ماه گذشته از برجام تنها بانک تجارتی ایران و اروپا- که سهامدار اصلی آن این بانک است- قادر به مبادله مبلغی حدود ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو بوده است.
وی تصریح کرد: در این مدت مبلغ ١ میلیارد و ٢٠٠میلیون یورو اعتبار با امنیت بالا و بدون واسطه از طریق بانک تجارتی ایران و اروپا برای طرح های صنعتی کشور گشایش شده است که این امر به علت حذف واسطه ها حد اقل ١٠درصد صرفه جویی ارزی برای کشورمان به همراه داشته است.
به گفته افخمی اولین خط اعتباری گشایش شده توسط بانک صنعت و معدن پس از برجام ٤٠٠میلیون دلار و از طریق اگزیم بانک هند بوده که ١٢٠ میلیون دلار آن عملیاتی شده و کالاهای خریداری شده نیز تحویل گردیده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن بیان این که توافقات این بانک به منظور تامین منابع خارجی با چند بانک کره ای، چینی و آلمانی در دست عملیاتی شدن است تصریح کرد: بانک ما در زمینه دستیابی به استانداردهای بین المللی بانک ها نیز پیشتاز است و تطابق با این استانداردها موجب میشود که در فضای بانکی و مالی بین المللی برای شریک خارجی خود مطلوبیت بیشتری داشته و با سهولت بیشتری فعالیت کنیم.
وی گفت: این بانک قراردادهای بال ٣ را کاملا رعایت کرده و گزارش مالی خود را براساس استاندارد i.f.r.sتهیه و به بانک مرکزی ارائه کرده است.
افخمی در ادامه از ابراز تمایل بانک های خارجی برای همکاری با بانک صنعت و معدن خبر داد و علت این امر را رعایت استانداردهای پولشویی، مبارزه با تروریزم مالی و کسب آمادگی لازم برای مواجهه با فضای بین المللی ذکر کرد.
این مدیر ارشد بانکی گفت: نقش ارزشمند بانک صنعت و معدن در تصفیه دیون بین المللی شبکه بانکی کشور موجب اعلان رسمی وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر عدم بدهکاری کشور ایران و بهبود رتبه این بانک در شاخصo.e.c.dشده است.
افخمی با بیان این که نقش گسترده بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های صنعتی در کشوربه کرّات قدردانی دولت را در پی داشته است تصریح کرد: بانک ما در جلسات هماهنگی سفرهای استانی رئیس جمهور همواره نقش شاخصی به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید