114319

شروع تأمین مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فولادی بورس از بازار سرمایه

دنیای معدن - شرکت فولاد مبارکه برای اولین بار پس از موافقت مدیر عامل و اخذ مجوز از هیئت مدیره شرکت و نیز تهیه گزارش توجیهی که به تأیید سازمان حسابرسی رسید، به منظور خرید مواد اولیه مورد نیاز شرکت مشتمل بر خرید سنگ آهن ریزدانه از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو موفق گردید از طریق انتشار اوراق مرابحه معادل 1000 میلیارد ریال موافقت نهایی سازمان بورس را اخذ نماید.

اصغر هادی زاده رییس برنامه ریزی مالی با اعلام این مطلب افزود: نرخ این اوراق 20 درصد ، 2 ساله ، معاف از مالیات و مقاطع پرداخت سود سه ماهه خواهد بود، ضمن این که اصل مبلغ اوراق پس از دو سال بازپرداخت می گردد و عرضه آن نیز بزودی از طریق فرابورس انجام می پذیرد.


وی افزود: شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان مشاور عرضه و عامل فروش و سایر ارکان انتشار این اوراق عبارتند از شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن ، صندوق سرمایه گذاری ره آورد آباد مسکن به عنوان عرضه کننده اوراق و متعهدین پذیره نویس و بانک مسکن به عنوان ضامن، پرداخت اقساط در سررسید مقرر را تضمین نموده است.


رییس برنامه ریزی مالی یادآور شد: تأمین مالی از طریق انتشار این اوراق به عنوان بخشی از منابع مالی مورد نیاز سال 1395 شرکت انجام گرفته و سرآغاز بهره گیری شرکت فولاد مبارکه از ابزارهای نوین مالی و هم در راستای سیاستهای کلان دولت جهت توسعه و استفاده از ابزارهای مبتنی بر بدهی می باشد.


هادی زاده تصریح نمود: با توجه به امکانسنجی به عمل آمده، شرکت فولاد مبارکه تقریباً میتواند از کلیه روشهای تأمین مالی بر مبنای انتشار اوراق استفاده نماید، در این خصوص نکته قابل ذکر این که شرکت به پشتوانه سبد محصولات فولادی قابل عرضه خود در بورس کالا میتواند نسبت به انتشار اوراق سلف با سررسید حداقل یکساله نقدینگی لازم جهت اجرای طرحهای توسعه یا سرمایه در گردش را تأمین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید