114261

افزایش ذخایر معادن ذغال سنگ مازندران

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بیش از 18 میلیون تن ذخایر معدنی ذغال سنگ مازندران افزایش یافته است.

محمد محمدپور عمران در همایش تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی مازندران در ساری از طرح تصویر برداری هوایی شناسایی معادن مازندران خبر داد و گفت: این طرح در مراحل پایانی به سر می برد و در آینده نزدیک جهت شناسایی کامل ژئوفیزیکی معادن مازندران عملیاتی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بسترهای مناسبی در حوزه صادرات رقم خورده است و توانسته ایم دومین محموله صادراتی لبنیات را به روسیه آماده اعزام کنیم.

افزایش ذخایر معادن ذغال سنگ استان

وی با بیان این که بیش از 18 میلیون تن ذخایر معدنی ذغال سنگ استان افزایش یافته است، اظهار کرد: با افتتاح کارخانه ذغالشویی البرز مرکزی، ظرفیت ذغالشویی این واحد تولیدی بیش از 500 هزار تن خواهد بود.

محمدپور گفت: ده ابزار حمایتی از تولید استان را در دستور کار قرار داده ایم که یکی از آنها امهال بدهی های زیر یک میلیارد تومان بوده است که در حال اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده یارانه محصولات کشاورزی را مربوط به مازندران دانست و گفت: یارانه 220 میلیارد تومانی ابلاغی دولت در حال بررسی است و امیدواریم که عمده آن به مازندران اختصاص یابد.

وی پنجره واحد سرمایه گذاری را تاثیرگذار در روند اداری صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان دانست و خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری تا به الان توانسته پاسخگوی مطالبات سرمایه گذاران صنعتی و معدنی باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برگشت نرخ ارز به نفع تولید را خواستار شد و تصریح کرد: نرخ ارز باید به گونه ای محاسبه شود که نوسانات آن برای تولید مخاطره انگیز نباشد.

این مسئول یادآور شد: مدیران واحدهای تولیدی نباید به جای تولید به موارد حاشیه ای بپردازند، اما مشکلات این حوزه به حدی است که عمده اشتغال ذهنی تولیدکنندگان به مشکلات و موارد حاشیه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید