113835

رشد 49 درصدی حمل زغال سنگ در راه آهن شرق به مرکزیت طبس

دنیای معدن - مدیرکل راه آهن شرق گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 119 هزار و 295 تن زغال سنگ توسط این اداره حمل شده که 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محمد ابراهیم اقبالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری توسط این اداره کل 119 هزار و 295 تن زغال سنگ حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 80 هزار و 190 تن بوده 49 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: با وجود رکود بازار حمل مواد معدنی با پیگیری های انجام شده و تعدیل های لازم در تعرفه های ریلی و برگزاری جلسات مختلف بازاریابی ریلی با صاحبان کالا و صاحبان معادن و صنایع این اداره کل توانسته است در سه ماهه نخست سال جاری در این شرایط 994 هزار و 108 تن بار حمل کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 720 هزار و 590 تن حمل شده بود 38 درصد رشد دارد.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در سال جاری 810 هزار و 552 تن سنگ آهن حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 560 هزار و 794 تن حمل شده بود 45 درصد افزایش داشته است.

اقبالی ادامه داد: درآمد حمل سنگ آهن نیز امسال نسبت به سال قبل 29 درصد رشد داشته است.

وی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: اداره کل راه آهن شرق با حدود هزار کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق 19 گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.

وی اذعان داشت: کارگاه آموزشی برنامه توسعه و ترویج خود مراقبتی توسط واحد بهداشت اداره منابع انسانی و رفاه این اداره کل با توجه به ابلاغ سیاست های کلی سلامت و ارتقای عادلانه آن در کشور و با هماهنگی های انجام شده با مرکز بهداشت شهرستان طبس برگزار شد.

اقبالی خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه با رویکرد سلامت متکی بر مردم توانمند در راستای برنامه سفیران سلامت ادارات و با هدف آموزش مهارت های خودمراقبتی در راستای افزایش کارایی و مهارت های فردی به ویژه در حوزه سلامت انجام گرفت.

مدیرکل راه آهن شرق در ارتباط با تعداد شرکت کنندگان، گفت: تعداد 60 نفر از کارکنان این اداره کل با شرکت در این کارگاه آموزشی با مهارت های خودمراقبتی آشنا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید