113305

ریزش 412 واحدی شاخص بورس

تعداد معامله های بازار سرمایه پس از ورود شاخص کل بورس به کانال 72 هزار واحدی، کاهش یافت به گونه ای که 657 میلیون و 102 هزار سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 380 ملیارد ریال در 47 هزار و 844 نوبت دادوستد شد.

نمادهای تاپیکو، فولاد، شبندر، کگل، حکشتی و خساپا با افت خود، باعث کاهش شاخص شدند و اخابر با 38 واحد رشد، مانع افت بیشتر شاخص شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز کاهش داشتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 150 واحد، شاخص کل (هم وزن) 58 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 47 واحد، شاخص آزاد شناور 527 واحد، شاخص بازار اول 235 واحد و شاخص بازار دوم 1218 واحد افت کرد.

بالاترین افزایش قیمت نیز به نمادهای تولید مواد اولیه داروپخش، تولید محور خودرو، فروسیلیس ایران، شیشه و گاز و ریخته گری تراکتورسازی ایران تعلق داشت.

بیشترین کاهش قیمت نیز برای حق تقدم توریستی و رفاهی آبادگران، آهنگری تراکتوری سازی ایران، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، کارخانجات قند قزوین و کربن ایران به ثبت رسید.

شاخص کل بورس در معاملات دیروز(یکشنبه) نیز با 878 واحد کاهش به رقم 73 هزارو 27 واحد رسیده بود.

** بازار سرمایه، با رفع ابهامات، بهبود می یابد

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت بازار سرمایه و علت افت و رکود بازار سرمایه در روزهای اخیر، گفت: برخی شرکت ها در حال اجرای تعدیلات پس از برگزاری مجامع هستند.

وی اضافه کرد: برخی ابهامات نیز در موضوع هایی مانند نرخ خوراک پتروشیمی ها وجود دارد که به مرور زمان در حال رفع شدن است و با تحقق آن، وضعیت بازار سرمایه بهبود می یابد.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران ادامه داد: مسایلی مانند نرخ سود سپرده ها، برقراری مبادلات اقتصادی خارجی و افزایش صادرات وضع بهتری نسبت به پارسال دارد که نوید شرایط بهتری را برای بازار سرمایه در سال جاری می دهند.

وی با بیان اینکه حجم و ارزش معاملات بازار سهام نسبت به پارسال بیشتر شده است، گفت: معاملات بازار سرمایه از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده رشد نسبتا مطلوب بازار سرمایه است.

دیدگاهتان را بنویسید