113224

انتقاد یک نماینده از واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزان

دنیای معدن - نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزان انتقاد کرد.

احمد مرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) با بیان اینکه رفع مشکلات مردم سفارش دین اسلام و بی توجهی به خواسته های به حق مردم گناه بزرگی است افزود: دولت و مجلس هر دو بر این باور هستند که دغدغه همه آحاد ملت اشتغال، اقتصاد و معیشت است.

وی با اشاره به حضور وزرا در مجلس وارائه گزارش به نمایندگان در روزهای گذشته یادآور شد: ما انتظار گزارش عملکرد امیدوارانه تری را داشتیم زیرا اکثریت وزراء از مدیران باتجربه نظام هستند و زیبنده نیست در نظامی که حاصل خون هزاران شهید است بعد از ۳۷ سال مردم نگران اشتغال خود باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از کشمکش های سیاسی می تواند بخش اعظمی از مشکلات را حل کند ادامه داد: گسترش فقر و اعتیاد که منشا آن بیکاری است را باید جدی بگیریم.

مرادی با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان و وجود دو منطقه آزاد در این استان اضافه کرد: این ظرفیت ها باعث نشده که مردم بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند بلکه روستاهای ما همچنان محروم هستند، نرخ بیکاری بالا است و مردم درمناطق آزاد احساس غربت می کنند. هم چنین صیادان سنتی از وضع موجود به شدت ناراضی هستند، کشاورزی رو به نابودی است و کارگران نیز در ناامنی شغلی به سر می برند.

وی در پایان از واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزان انتقاد کرد و خواستار حل این مشکل با دستور ویژه رئیس جمهور شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید