113108

شاخص کل بورس به 73877 واحد رسید/ بازار سهام روی دامنه مثبت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 26 خرداد 95، با کاهش 82 واحدی به رقم 73 هزار و 877 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 33 واحدی عدد 13 هزار و 502 واحد را تجربه کرد.

شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 27 واحدی به رقم 10 هزار و 990 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 119 واحدی عدد 81 هزار و 918 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 22 واحدی عدد 51 هزار و 223 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 655 واحد افت به رقم 164 هزار و 349 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس ) با کاهش 4 واحدی به رقم 777 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 45 واحد، گروه مپنا با 38 واحد و پتروشیمی فجر با 36 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 27 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 26 واحد و بانک ملت با 23 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 163 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 745 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 633 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های تکنوتار، اوراق اجاره هواپیمایی ماهان، فرآورده های نسوز آذر، پارس مینو، فولاد هرمزگان جنوب، حق تقدم خرید سهام بیمه نوین، ساختمان اصفهان، پتروشیمی کازرون، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت میدکو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های توسعه معدنی و صنعتی صبانور، صنایع کاغذسازی کاوه، حق تقدم خرید سهام صنایع کاشی و سرامیک سینا، داروسازی اسوه، داروسازی جابربن حیان، بیمه پارسیان متوقف شدند. امروز همچنین مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام بیمه سینا در روز جاری متوقف شد.

به گزارش فارس امروز، 159 میلیون حق تقدم استفاه نشده بانک آینده به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در نماد معاملاتی اعتباری توسعه نیز امروز کمتر از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد.

در صنعت دریایی ایران اما امروز اندکی بیش از 25 میلیون سهم به ارزش بیش از 605 میلیارد تومان کد به کد شد.

معاملات درون گروهی امروز به جابجایی بیش از 8 میلیون سهم در نماد معاملاتی میدکو به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان انجامید.

در گسترش صنایع انرژی آذراب نیز امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین پتروشیمی جم نیز امروز شاهد معاملات درون گروهی 6 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان بود.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در تالار شیشه ای اگرچه با حجم محدودی روبرو بود اما هم پای حقوقی ها و بازارگردان های سهام امروز روندی متعادل بر کلیت معاملات بازار حاکم شد.

در این زمینه رنج شدن قیمت سهام در گروه های پیشرو از جمله خودرویی ها، تقاضای سهام را در این گروه افزایش داد.

در گروه بانک ها اما تداوم روند بازارگردانی و حمایت از سهم در محدوده صفر تابلو باعث شد تا معاملات این گروه نیز روی نقطه تعادل قرار گیرد.

از نکات قابل توجه امروز بازار سهام معامله سهام مدیریتی گروه بهمن از سوی موسسه کوثر به مجموعه تابعه این موسسه وابسته به وزارت دفاع بود. موضوعی که پیش از این عنوان می شد گروه قطعه سازی کروز به دنبال آن است. بازی سهامداری در گروه بهمن بیش از آنکه تلاش برای تملک سهام عمده باشد، به نظر می رسد با جریان های سیاسی پیوند خورده است.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری متعادل و رو به مثبت بود که همپای حمایت حقوقی ها و بازارگردان های سهام رنج شد. بازاری که به لحاظ اصلاح قیمت در بهترین شرایط برای خرید قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید