112971

اکتشاف معدنی 20 درصد خاک مازندران آغاز می شود

دنیای معدن - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران گفت: در هفته های آینده اکتشاف معدنی 20 درصد از استان مازندران آغاز می شود.

علیرضا یوسف نژاد، منطقه مازندران اظهار کرد: یکی از دغدغههای سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعطای مجوز برای اکتشافات بود که با مقاومت برخی از دستگاهها مواجه میشد.

وی با بیان اینکه تاکنون اکتشافات در حوزه معدن اغلب با تخریب محیط زیست همراه بود، افزود: با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اکتشافات معدنی در سطح 5300 کیلومتر مربع استان، قرارداد منعقد شد تا با تجهیزات پیشرفته روز و از طریق نقشه برداری هوایی با روش نوین، اماکنی از استان که دارای معادن است شناسایی و کار اکتشاف انجام شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات مقدماتی و مطالعات اولیه آغاز شده و در هفته های آینده عملا فعالیت اکتشاف آغاز خواهد شد.

وی افزود: استان مازندران دارای مناطق چهارگانه و مناطق سکونت شهری است و شناسایی 5300 کیلومتر مربع استان که حدود 20 درصد استان را شامل می شود سطح قابل توجهی به شمار می رود. از نتایج این تحقیقات مشخص شدن نقاط معدنی استان و انواع آن است و هیچگونه آسیبی نیز به طبیعت وارد نمی کند.

یوسف نژاد بیان کرد: نتایج شناسایی گروه غدیر به مسئولان گزارش داده خواهد شد و با تصمیم گیری مسئولان کشوری و استانی در وقت لازم برای اقدامات عملی استخراج معادن اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید