112806

معارضان محلی مهمترین مشکل سد راه بهره برداری از معادن کشور است

دنیای معدن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: وجود معارضان محلی مهمترین مانع سد راه بهره برداری از معادن موجود در کشور است.

نادعلی اسماعیلی در نشست با امام جمعه شهر یاسوج اظهار داشت: حل معارضات محلی گامی مهم در بهره برداری از معادن کشور است.

وی با بیان اینکه معدن یک مزیت برای کشور است افزود: سازمان نظام مهندسی، سازمانی فنی و علمی است که بر مبنای قانون و از سال 1381 تتشکیل شده است.

اسماعیلی مهمترین رسالت سازمان نظام مهندسی معدن کشور را توسعه بهره وری از مواد معدنی، جلوگیری از برداشت غیره اصولی معادن، افزایش توانایی علمی و فنی و تعامل میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه های صنفی و مهندسی فعال در حوزه معدن دانست.

وی اظهار داشت: در دوران ظالمانه تحریم یکی از بخش هایی که وظایف خود را به خوبی انجام داد بخش معدن بود چرا که صنایع کشور مولد و دسترسی به مواد اولیه معدنی و کارها انجام می شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: زمانی که معادن فعال باشند و خوراک مورد نیاز کارخانجات و صنایع تامین شود وابستگی به خارج کاهش خواهد یافت و به عنوان یک مزیت در درون کشور گامی مهم در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

اسماعیلی با اشاره به نقش معدن در ایجاد اشتغالزایی و باتوجه به قرار گرفتن معادن در نقاط دور دست و صعب العبور گفت: می بایست همکاری لازم انجام و معارضات محلی به حداقل برسد و زمینه های جذب سرمایه گذار به نقاط محروم و با پتانسیل فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید