112578

موضوع جابه‌جایی شرکت ملی سرب و روی ایران از زنجان منتفی است

دنیای معدن - معاون محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شهرک تخصصی روی در فاصله ۵ کیلومتری شهر زنجان قرار گرفته و پسماندهای این شهرک می‌تواند منجر به آلودگی شود گفت: با این وجود هیچ برنامه‌ای برای جابجایی شهرک تخصصی روی زنجان وجود ندارد.

سعید محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: شرکت ملی سرب و روی ایران در دهه 70 در زنجان استقرار یافته و در همان زمان نیز مجوزهای لازم را با توجه به رعایت ضوابط استقرار را اخذ کرد.

وی تصریح کرد: با پیگیریهای اداره کل محیط زیست طرح مدیریت پسماندهای روی توسط مسئولان شرکت ملی سرب و روی ایران ارائه شده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به در نظر گرفتن 3 هکتار از اراضی و استفاده از لایه ژئوممبران با هدف زهکشی مناسب در راستای دپوی پسماندهای روی کارخانه روی شرکت ملی سرب و روی ایران افزود: این طرح در سطح کشور نیز قابلیت دفاع دارد.

وی با اشاره به تعطیلی واحد سرب شرکت ملی سرب و روی ایران در سال 92 به دنبال اعتراضات مردمی در زنجان اقدامات زیست محیطی مدنظر مسئولان محیط زیست این شرکت را قابل تقدیر دانست.

محمدی در مورد جابجایی شرکت ملی سرب و روی ایران ابراز کرد: این موضوع باید از سوی هیئت دولت مورد موافقت قرار گیرد و در حال حاضر جابجایی شرکت ملی سرب و روی ایران از زنجان به هر جایی دیگر منتفی است.

وی با اشاره به محل دپوی پسماندهای روی در شهرک تخصصی روی خاطرنشان کرد: مدیریت دپوی پسماندهای روی توسط شرکت خصوصی در حال انجام است و از نظر ما این محل خوب است ولی در حد عالی نیست.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شهرک تخصصی روی در فاصله 5 کیلومتری شهر زنجان قرار گرفته و پسماندهای این شهرک می‌تواند منجر به آلودگی شود گفت: با این وجود هیچ برنامه‌ای برای جابجایی شهرک تخصصی روی زنجان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید