112034

معادن شن و ماسه تهران آلاینده زا نیستند

دنیای معدن - مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: بررسی وضعیت آلایندگی معادن شن و ماسه نشان داده است که این معادن در بخش کارگاهی مشکلی ندارند و مورد تایید هستند و استانداردها رعایت شده و آلاینده زا نیستند، اما معتقدیم این صنایع باید از تهران جابجا شوند.

محمدهادی حیدرزاده با بیان اینکه کنترل معادن از نظر بررسی آلایندگی تحت نظارت محیط زیست و از نظر صدور پروانه و فعالیت با وزارت صنعت معدن و تجارت است، گفت: معادن شن و ماسه به دلیل تخریب اراضی تحت شکایت هستند و کارگروهی به ریاست فرماندار تهران دراین رابطه تشکیل شده است.

وی افزود: در دوسال و نیم گذشته پروانه صنایع معدنی جدید در استان تهران صادر نشده ومعتقدیم این معادن باید از تهران منتقل شوند.

به گفته حیدرزاده؛ لازم است همه دستگاه ها همکاری کنند زیرا ایجاد حفاری در اطراف تهران از نظر اجتماعی و ایمنی زیبنده شهر تهران نیست.

حیدرزاده با اشاره به اینکه متولی برخورد و صدور پروانه با صنایع معدنی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: بررسی وضعیت آلایندگی معادن شن و ماسه نشان داده است که این معادن در بخش کارگاهی مشکلی ندارند و مورد تایید هستند و استانداردها رعایت شده است، اما معتقدیم این صنایع باید از تهران جابجا شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون شاهد بهبود کیفیت هوا هستیم، تصریح کرد: 72 درصد در سال گذشته شاهد وضعیت مطلوب و پاک هوا بودیم و بهبود کیفیت سوخت سهم مهمی در این امر داشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حیدرزاده تأکید کرد: در 6 ماهه نخست هر سال به دلیل گرد و غبار ناشی از بیابانی شدن مناطق و به دنبال وزش باد شاهد وضعیت ناسالم در هوا هستیم که منشاء گازی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید