111964

11 نفر براثر رانش زمین در معدن یشم میانمار کشته شدند

دنیای معدن - در حادثه ای جدید در معادن یشم کشور فقیر میانمار دستکم 11 نفر که درپی یافتن یشم در زباله های معدن بودند، کشته شدند.

دستکم 50 کارگر مشغول یافتن تکه های یشم در زباله های یک معدن بودند که رانش اتفاق افتاد و دستکم 11 نفر تاکنون کشته شده اند.
مقامات محلی 'کاچین' در شمال میانمار اعلام کردند تاکنون اجساد 11 کارگر پیدا شده است، اما هنگام رانش زمین حدود 50 نفر در جستجو یشم بودند.
عملیات امداد و نجات برای کمک به کارگرانی که احتمال دارد در زیر خاک مدفون باشند، ادامه دارد.
آبان ماه سال گذشته نیز حادثه مرگبار دیگری در این منطقه اتفاق افتاد که دستکم 113 کارگر براثر رانش خاک ها و زباله های معدن جان خود را از دست دادند.
شهروندان فقیر میانمار در طول سال در دامنه و بالای تپه های مملو از زباله ها و قلوه سنگ های معدن در تلاش برای یافتن 'یشم'، یکی از با ارزش ترین سنگ های قیمتی میانمار هستند که سود حاصل از این معادن به جیب نظامیانی می رود که پنج دهه براین کشور حکمرانی کرده اند.
منطقه هپاکانت استان کاچین، دارای با کیفیت ‌ترین ذخایر سنگ یشم جهان است و یکی از مهمترین مراکز این صنعت محسوب می‌ شود.
نیمی از فروش یشم میانمار به صورت غیررسمی و از طریق مرزها صورت می گیرد که سالانه میلیاردها دلار ضرر به دولت می رساند.
یشم سبز یکی از قدیمی ترین سنگ های جواهر شناخته شده توسط بشر است و در طول تاریخ به عنوان کالایی با ارزش مذهبی و نیز بعنوان ذخیره ثروت تلقی شده است.
میانمار سال 2014 میلادی از معدن سنگ یشم 31 میلیار دلار درآمد داشته است که بخش بزرگ سود حاصل از این معادن به جیب نظامیان سابق این کشور می رود.

دیدگاهتان را بنویسید