111905

کمیته مشترک چند جانبه بین دانشگاه و فعالان اقتصادی و معدنی تشکیل شود

دنیای معدن - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران خواستار تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه امیرکبیر و سایر دانشگاه ها و فعالان اقتصادی و معدنی شد.

علیرضا سیاسی راد در هفتمین مراسم بزرگداشت هفته معدن با بیان این مطلب گفت: با توجه به طراحی نشدن هیچ راهکاری در کشور برای پیش بینی قیمت سنگ آهن، متاسفانه همواره درگیر این مساله هستیم و هنوز نتوانسته ایم راهکار دقیقی برای پیش بینی قیمت سنگ آهن بیابیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود کمیته مشترک چند جانبه با حضور همه تشکل ها، فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی و نیز دانشگاه ها برای بهبود رابطه علم و صنعت و معدن تشکیل شود تا بر اساس آن، طرح های دانشگاهی متناسب با وضعیت واقعی بازار تعریف شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به 5 عامل اصلی و راهبردی مشترک بین کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و گفت: این عوامل شامل «تعهد نظام ساستگذار به رشد اقتصادی و تناسب سیاستگذاری ها با شرایط جدید»، «ارتباط با دنیا و بازارهای بین المللی دنیا»، «پایداری اقتصاد کلان»، «امید به آینده» و نیز «پذیرفتن رویکرد بازار آزاد» است.
وی افزود: در مورد موضوع پسابرجام باید ارزیابی ها به درستی بیان شود و هر گونه سوءبرداشت در زمینه تحریم به فعالان اقتصادی مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید