111839

قیمت کاتد مس 40 درصد کاهش یافته است

دنیای معدن - مدیر مس منطقه کرمان گفت: با کاهش ۴۰ درصدی قیمت کاتد مس مواجه هستیم و اگر کاری نکنیم، شرکت با ورشکستگی مواجه می شود.

حسن نظری صبح امروز در نشست خاطره پیشکسوتان ذوب مجتمع مس سرچشمه در دفتر معاونت معدن و فرآوری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این شعار در مجموعه مس سال ها عملی شده است.
وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی درون گرا، برون زاست که با تکیه بر عوامل داخلی صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: سال ۶۱ اتفاق خوبی در ذوب و واحدهای دیگر رقم خورد و از ۲۰سال پیش مس در راستای اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۴ هزار قطعه را بومی سازی کرد که قبلا وارد می شد، حدود ۲ هزار قطعه داخل استان کرمان تولید می شود و مس برای کیفی سازی این قطعات حمایت خود را داشته است.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: از سه سال پیش به شدت در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم و این تلاش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تجمیع مس سرچشمه، میدوک و شهربابک یک اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی بود تا عملا بتوانیم از ظرفیت های مجموعه هایی که پراکنده بودند در سطح استان کرمان استفاده کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: انبارهای مختلف در سرچشمه، خاتون آباد و میدوک درخواست هایی بیش از نیاز داشتند که به دلیل نگرانی از تحریم صورت می گرفت با تجمیع این مجتمع ها بیش از ۴۷درصد درخواست هایی که همیشه صادر می شد، حذف شد.

مدیر مس منطقه کرمان ادامه داد: همدلی بین مجموعه ها از دیگر موارد مثبت تجمیع این مجموعه ها شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۹۰ که ۸ هزار و ۷۰۰ تن فروش کاتد داشتیم، اکنون ۴ هزار ۶۰۰ تن فروش داریم و با کاهش ۴۰ درصدی قیمت اگر کاری نکنیم، شرکت با ورشکستگی مواجه می شود.

نظری تصریح کرد: ۵۰۰ اقدام در راستای بهبود فضای کسب و کار، مسائل زیست محیطی، کاهش هزینه های تولید، بهبود شرایط فضای کار کردن و بهبود نشاط در فضای کسب و کار تعریف کردیم که تا کنون ۳۰ درصد این اقدامات عملی شده و تا پایان سال ۹۶ هر ۵۰۰ پروژه تعریف شده عملیاتی می شود.

مدیر مس منطقه کرمان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پیشکسوتان ذوب متذکر شد: امیدواریم نمود خوبی از مجموعه مس منطقه کرمان شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید