111771

وعده عراقی ها برای رفع ممنوعیت واردات سیمان ایران

دنیای معدن -دبیر انجمن سیمان از برگزاری جلساتی بین معاون معدنی وزیر صنعت و مسئولان عراقی در مورد صادرات سیمان ایران به این کشور خبر داد و گفت: عراقی ها برای رفع ممنوعیت واردات سیمان ایرانی، وعده دادند.

عبدالرضا شیخان با اشاره به دستور وزیر صنعت به معاون معدنی خود برای حل مشکل صادرات سیمان ایران به عراق، اظهار داشت: جلساتی با حضور معاون معدنی وزیر صنعت و همچنین مسئولان عراقی در این کشور داشتیم که توافقات خوبی حاصل شد و عراقی ها قول دادند، به محض آزاد شدنواردات سیمان به این کشور، ایران را در اولویت قرار دهند.

وی توضیح داد: در حال حاضر واردات سیمان از همه کشورها به عراق ممنوع است و با توجه به کاهش امنیت در این کشور و همچنین کاهش قیمت نفت و رکود ساخت و سازها، نیاز عراق به سیمان از طریق تولیدات داخلی این کشور تأمین می شود.

شیخان ادامه داد: سهم ایران در بازار سیمان عراق به حدود 50 درصد می رسد که در صورت اعلام نیاز این کشور بعد از ماه مبارک رمضان، صادراتسیمان ایران به عراق طبق جدول سهمیه بندی صادرات شرکت ها آغاز خواهد شد.

وی در پایان درمورد تغییر در قیمت داخلی سیمان نیز گفت: از 15 تیرماه قیمت های داخلی سیمان افزایش خواهد یافت که میزان دقیق این افزایش هنوز نهایی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید