111594

رکود مسکن ۴۷۰ رده شغلی را تعطیل کرده است

یک تولیدکننده به رکود در بخش ساخت و ساز و ماشین سازی اشاره کرده و گفت: صنعت ساختمان حدود ۴۷۰ شغل فعال را ایجاد می کند اما آقایان از ترس مرگ خودکشی کرده و با تشدید رکود در سطح جامعه باعث شده اندحجم بیکاران هر روز در بخش های مختلف افزایش پیدا کند.

داریوش هندویی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی از لحاظ تکنولوژی هیچ مشکلی ندارد، اظهار داشت: با صرف هزینه های زیاد بهترین ماشین آلات با تکنولوژی پیشرفته را برای این کارخانه خریداری کرده ایم اما متأسفانه نبود خریدار بسیار از خطوط تولیدی را تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه اکثر مشتریان ما احتیاج به سرمایه گذاری زیاد برای خرید محصولات دارند، افزود: قرار بود صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را در اختیار این مشتریان قرار دهد اما متأسفانه نبود منابع را بهانه کرده و آنها را راهی بانک ها آنهم با نرخ های سود بالا می کند.

این تولیدکننده فولاد تصریح کرد: ظرف 5 سال گذشته در بخش قطعه و ساخت اقدامات زیادی انجام داده ایم اما نبود مشتری باعث شده تا خطوط تولید کوره های فولادسازی و آهن اسنفجی را تعطیل کنیم این در حالی است که 90 درصد فعالیت این واحد صرف تولید محصول در این خطوط بود.

هندویی با بیان اینکه خط شمش فولاد این کارخانه هم با 10 درصد ظرفیت فعالیت می کند، اضافه کرد: این در حالی است که ظرفیت تولید شمش فولاد این کارخانه حدود 249 هزار تن است اما امروز فقط می توانیم 30 هزار تن شمش فولاد تولید کنیم.

وی به رکود در بخش ساخت و ساز و ماشین سازی اشاره کرده و گفت: صنعت ساختمان حدود 470 رده شغل فعال را ایجاد می کند اما آقایان از ترس مرگ خودکشی کرده و با تشدید رکود در سطح جامعه باعث شده اند حجم بیکاران هر روز در بخش های مختلف افزایش پیدا کند.

این تولیدکننده در ادامه افزود: از 500 نیروی انسانی هم اکنون به 120 نفر واحد تولیدی خود را نگه داشتیم اما عدم تمایل بانک ها با اشاره سرمایه در گردش باعث می شود هرروز حجم بیکاران این کارخانه اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید