111443

وعده استاندار هرمزگان برای بازگشت620کارگر آلومینیوم

دنیای معدن -استاندار هرمزگان گفت: با برگزاری نشست با سازمان خصوصی سازی قرار شد علاوه بر پرداخت حق و حقوق کارگران کارخانه ، آنها به کار بازگردند.

از بندرعباس، جادری افزود: در تفاهم با مالک کارخانه مقرر شد مطالبات کارگران مانند کارانه ، اضافه کاری و شیفت و 6 ماه حق بیمه عقب افتاده نیز به کارگران پرداخت شود . وی گفت: همه جوانب قانونی در نظر گرفته شده و به دنبال این هستیم که نیروی انسانی اخراج شده در قالب قرارداد واگذاری ، یا اصلاحیه و تفاهم با مالک دوباره جذب و به کار برگردند .

استاندارهرمزگان افزود: در زمان واگذاری مجتمع آلومینیوم به بخش خصوصی هیچ گونه مشورتی با مدیریت استان صورت نگرفت و ما با نامه نگاری به سازمان خصوصی سازی به واگذاری اعتراض کردیم اما نظرات مدیریت عالی استان موثر واقع نشد و فرد متقاضی توانست کارخانه را تملک کند.
جادری گفت: بر اساس سیاست های مالک جدید کارخانه آلومینیوم قرار بود 620 نفر در طرح واگذاری از کارخانه منفک شوند اما بیش از هزار و 800 نفر از کارگران این کارخانه اخراج شدند .
شرکت آلومینیوم هرمزگان از کارخانه های عظیم و تاثیر گذار در اقتصاد هرمزگان است .
این مجتمع بر اساس سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی در سال 94 به بخش خصوصی واگذار شد.
پس از اخراج کارگران از کارخانه ، این کارگران در اعتراض به واگذاری کارخانه وحقوق از دست رفته خود در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید