111431

کاهش 65 درصدی صادرات سیمان از استان همدان

دنیای معدن - مدیر گمرک استان همدان از کاهش 65 درصدی صادرات سیمان از گمرک استان خبر داد.

جمال خشوعی صادرات بخش صنعت و معدن را بیش از ۵ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در فروردین ماه امسال پنج میلیون و 248 هزار دلار کالا در بخش صنعت و معدن همدان به سایر کشورها صادر شده که 109 هزار تن وزن داشته است.

وی با اعلام اینکه بخش صنعت و معدن 61 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: در حال حاضر صادرات بخش صنعت و معدن همدان نسبت به فروردین ماه سال گذشته سه درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر گمرک استان همدان با بیان اینکه سیمان مهم ترین کالای صادراتی بخش صنعت و معدن همدان محسوب می شود گفت: فروردین ماه امسال یک میلیون و 588 هزار دلار سیمان از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 65 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: کلینکر با صادرات یک میلیون و 500 هزار دلار، موتور کولر آبی با صادرات یک میلیون و 257 هزار دلار، چینی آلات بهداشتی با 149 هزار دلار، گونی پلاستیکی با 138 هزار دلار، جار و بطر شیشه ای با 90 هزار دلار صادرات از جمله کالای مهم این بخش محسوب می شود.

خشوعی با اعلام اینکه این زیر بخش شامل 20 کالای صادراتی است بیان کرد: کالاهای بخش صنعت و معدن همدان به کشورهای ایتالیا، ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افغانستان صادر شده است.

مدیر گمرک استان همدان صادرات در بخش معدن را 50 هزار دلار اعلام کرد و گفت: صادرات این بخش شامل یک قلم کالا بوده که به کشور عراق صادر شده است.

وی از صادرات 125 هزار دلاری در بخش مواد شیمیایی خبر داد و گفت: این بخش شامل سه قلم کالا بوده که به کشورهای ارمنستان، قزاقستان، ترکیه و سوریه صادر شده است.

انتهای پیام/د

دیدگاهتان را بنویسید