111238

معدن مس عباس آباد میامی زمینه ساز رونق اقتصادی شرق استان سمنان

دنیای معدن - استاندار سمنان گفت: شکوفائی و به ثمررسیدن فعالیت ها در بخش معدن مس عباس آباد زمینه ساز رونق اقتصادی شرق استان خواهد شد.

محمدرضا خباز صبح شنبه در بازدید از معادن مس روستای عباس آباد میامی، شکوفائی و به ثمررسیدن فعالیت ها در این بخش را زمینه ساز رونق اقتصادی شرق استان دانست و افزود: این شهرستان در موضوع معادن مستعد است وبرای رفع بیکاری درشرق استان و رونق معادن دراین مناطق باید تلاش کرد.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید سازوکارهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده و در حال انجام کارهای اداری مربوط هستیم.

استاندار سمنان افزود: مسئولان وظیفه دارند از بخش خصوصی حمایت کنند و این امر در جلسات کارشناسی که برای این منظور تشکیل می شود، کاملا اثبات خواهد شد.

خباز با اشاره به اینکه موانع و مشکلات از سر راه سرمایه گذاران باید برداشته شود، تصریح کرد: محدودیت های زیست محیطی در توسعه معدن باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه، قرار بود تامین اعتبار برق این پروژه در دو سال آینده تامین شود، افزود:در سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری هماهنگی های لازم برای انجام آن در یک سال آینده انجام شد.

استاندار سمنان با یادآوری اینکه معادن مس روستای عباس آباد شهرستان میامی مشتمل بر ۹ معدن است که در وسعتی حدود ۷۲ کیلومتر مربع قرار گرفته و ذخایر حدود ۱۰میلیون تن برآورد شده است، افزود: درصورت بهره برداری کامل از این معادن سالانه یک میلیون تن سنگ مس و ۲۰ هزار تن کنستانتره مس استخراج می شود.

خباز خاطرنشان کرد: در این منطقه معادن دیگری مانند مس، کرومیت، نمک فیروزه وسنگ های تزیینی و نما وجود دارد که به علت استخراج مس از سالهای قبل از انقلاب معدن مس از معروفیت بیشتری بر خوردار است.

وی تصریح کرد: پیش از این قرار بوده با مشارکت بخش خصوصی کارخانه تغلیظ وفرآوری مس عباس آباد با ظرفیت فرآوری و تغلیظ سالانه یک میلیون تن سنگ مس و ۲۰ هزار تن کنسانتره مس راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید