111237

تقویت ۱۵۵ پله ای شاخص کل بورس/ میزبانی بازار سهام کم حجم برای فصل مجامع

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 25 اردیبهشت ماه 95 با افزایش 155 واحدی به رقم 76 هزار و 138 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 43 واحد افزایش عدد 13 هزار و 646 واحد را تجربه کرد.

همچنین امروز شاخص کل سهام آزاد شناور با رشد 485 واحدی عدد 84 هزار و 488 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 196 واحدی به رقم 53 هزار و 58 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 175 واحد کاهش به رقم 167 هزار و 796 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس آیفکس، با رشد 3 واحدی عدد 797 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران خودورو با 49 واحد، سرمایه گذاری غدیر با 33 واحد و بانک پاسارگاد با 30 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 25 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 19 واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 14 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 150 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 622 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 19 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های داروسازی تولید دارو، بهمن دیزل، داروسازی زهراوی، رینگ سازی مشهد و الکتریک خودروی شرق از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت های کشتیرانی دریای خزر و حق تقدم خرید سهام آن، سیمان قائن، بیمه آرمان و اوراق اجاره صایتل بازگشایی شدند.

امروز همچنین اوراق اجاره جوپار نیز در بازارهای ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی سرمایه گذاری غدیر اندکی بیش از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان کدهای درون گروهی منتقل شد.

در نماد معاملاتی صدرا نیز امروز 11 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود. فراوری زغال سنگ پرورده طبس نیز شاهد کد به کد شدن 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده حقوقی خود بود.

* استقبال بازاری کم حجم از فصل مجامع

امروز بازار سهام با معاملاتی کم حجم نخستین روز معاملاتی خود در هفته جاری را آغاز کرد بازاری که به نظر می رسد هنوز برای ورود پررنگ تر در تالار شیشه ای نیازمند قوت قلب و اعتماد به نفس بیشتری به ویژه از سوی سهامداران عمده حقوقی و بازارگردانهای آنهاست.

در این بین تک سهم ها و شرکت های کوچک بازار همچنان پر اقبال ترین صنایع بورسی برای معامله گران اغلب کوتاه مدت نگر بازار سهام هستند.

امروز فولاد هرمزگان جنوب پر حجم ترین نماد معاملاتی بازار سهام زیر سایه عرضه های سنگین حقوقی این سهم بود. در این نماد معاملاتی موضوع انعقاد قرارداد با شریک ایتالیایی نیازمند شفاف سازی است.

در گروه فلزات اساسی امروز شرکت آهن و فولاد ارفع نیز شاهد معاملاتی متعادل و روان روی صفر تابلو بود.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در حالی به استقبال فصل مجامع می رود که امکان کسب سود با توجه به کمبود نقدینگی برای بازارگردانی سهام به شدت به دنبال نوسان گیری و شرکت های برخوردار از سهام شناوری پایین است.

هم اکنون صنایع قطعه سازی، کانی های غیر فلزی، تک سهم های بازار پایه و فرابورس در کنار برخی از خودرویی های پر نوسان مورد توجه بازار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید