110667

هدف گذاری 300 هزارتنی صادرات و به ثمر رسیدن دو طرح مهم توسعه ای

دنیای معدن -در استان خراسان بزرگ، مجتمع فولاد خراسان، خط مقدم جبهه صنعتی شرق کشور لقب یافته اشتغالی هزاران نفری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاده کرده است.

مدیرعامل فولاد خراسان به "طنین" گفت: اولویت نخست شرکت در سال ۹۵ تمرکز بر صادرات محصولات فولادی و گسترش بازارهای هدف است؛ میزان تولید محصول نهایی ما ۶۳۰ هزار تن در سال است که تصمیم داریم ۵۰درصد آن یعنی ۳۰۰هزار تن آن صادر شود.

مهندس احمدی تصریح کرد: محصولات شرکت فولاد خراسان تاکنون به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شد که در سال ۹۵ برای صادرات به کشورهای مصر، عمان و امارات نیز برنامه‌ریزی شده است.

مهندس احمدی عنوان کرد: در سال جدید این شرکت در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حرکت کرده و روی بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در سال جدید تمرکز می‌کند و برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه درنظر گرفته است. برای بخشی از تجهیزاتی که در گذشته از خارج تهیه می‌شد، اسناد مهندسی تهیه می‌شود تا به درصد قابل‌قبولی از ساخت داخل برسیم و وابستگی ما به کشورهای خارجی کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که شرکت در سال جدید به دنبال کاهش هزینه تمام شده برای ارائه محصولات رقابتی به بازار است گفت: در ۶ ماه اخیر با شرکت دانیلی ایتالیا تفاهم نامه‌ای به منظور تامین تجهیزات و بازسازی کارخانه داشتیم و به دنبال این هستیم که هزینه‌های انرژی خود را در بخش آب، برق و گاز کاهش دهیم از این رو در سال جدید و طی اردیبهشت ماه قرارداد شرکت فولاد خراسان با شرکت دانیلی ایتالیا نهایی خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: ۱۰۰۰میلیارد تومان از پروژه‌های توسعه­ی ما در سال جدید به ثمر می‌رسد. درحال‌حاضر این پروژه‌ها ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

احمدی افزود: درحال‌حاضر ظرفیت فولادسازی کارخانه، ۷۰۰هزار تن در سال است که در سال جدید و با بهره برداری از طرح های توسعه، به ۲ برابر افزایش می یابد.

مدیرعامل فولاد خراسان همچنین از به ثمر رسیدن کارخانه گندله‌سازی با 2/5 میلیون تن ظرفیت سالانه، تا در اواخر امسال خبر داد و افزود: با بهره برداری از طرح های توسعه ای فولاد خراسان، اشتغالی افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید