110212

مدیر عامل فولاد مبارکه در گفتگو با دنیای معدن مطرح کرد:

افزایش تولید، اولویت مبارکه برای سال جاری

دنیای معدن -بهرام سبحانی، افزایش تولید را جزء اولویت های اصلی در فولاد مبارکه دانست.

صبا نمایشی- مدیر عامل فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن درباره آخرین برنامه‌ های این کارخانه در سال جاری عنوان کرد: افزایش تولید برای سال جاری یکی از برنامه‌ های اصلی فولاد مبارکه است. به همین دلیل بهره‌ برداری از طرح های توسعه ای را در دستور کار قرار داده ایم.


بهرام سبحانی اضافه کرد: اجرا و بهره‌ برداری از طرح های توسعه ای در فولاد صبا و برنامه افزایش تولید در واحد مبارکه از موضوعاتی است که در سال جاری دنبال می شود.


اما در حالی که واحدهای تولیدی فولاد به دنبال افزایش تولید هستند،‌ با توجه به رکود ایجاد شده در بازار داخلی فولاد و خواب طولانی بازار ساختمانی، فعالان صنعت فولاد سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شدند، به طوری که این موضوع توانست حجم دپوی محصولات در انبار کارخانه های فولادی را افزایش دهد. در این زمان افزایش صادرات برای جلوگیری از ضرر ایجاد شده می توانست راهکاری مناسب به نظر می آید. حال بدون شک این سیاست در سال جاری نیز از سوی واحدهای تولیدی فولاد از جمله فولاد مبارکه نیز دنبال خواهد شد. سبحانی درباره برنامه صادراتی این شرکت، تصریح کرد: برای سال 95، صادرات 2میلیون تنی هدف گذاری شده است.


به گفته وی، این رقم برای سال جاری هدف گذاری شده که بخشی از آن در نیمه اول و بخشی دیگر در نیمه دوم سال محقق می ‌شود.


اما موضوع دیگری که توانست واحدهای فولادی را با مشکل مواجه کند، دامپینگ چین در بازار داخلی کشور بود. چین با کاهش قیمت تمام شده خود توانست محصولات فولادی را ارزان‌ تر از تولید واحدهای داخلی روانه بازار ایران کند، در نتیجه به سرعت بخشی از بازار را از آن خود کرد. در همین زمان بود که در خواست فعالان صنعت فولاد برای افزایش تعرفه های فولادی به گوش می رسید. به اعتقاد فعالان این صنعت، افزایش ارتفاع دیوار تعرفه ای در برابر واردات فولادهای چینی حمایتی از صنعت کشور به حساب می‌ آید.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به بحث افزایش تعرفه واردات فولاد، تصریح کرد: خوشبختانه با افزایش درخواست ها و پیگیری ها، تعرفه های وضع شده اصلاح و مواردی که پیش از آن در تعرفه ها وجود نداشت به آن اضافه شد. به عنوان مثال در حال حاضر تعرفه ورق 20درصد و تعرفه ورق های پوشش دار 26درصد شده است.


وی ادامه داد: امیدوار هستیم در پی وقوع این اتفاق بازار رونق یافته و وضعیت فولادسازان کشور بهتر از گذشته شود.
سبحانی همچنین درباره وضعیت بازار فولاد پیش بینی کرد؛ تحرکاتی در بازار ایجاد شده و می توان گفت بازار جهانی و به دنبال آن بازار داخلی به سوی رونق در حرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید