109786

۴۰ معدن گرانیت در استان زنجان وجود دارد

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از ۴۰ معدن گرانیت در استان زنجان وجود دارد و ضایعات این معادن برای کف پوش پیاده روها و جداول خیابان ها استفاده می شود.

رباب داداشی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت سه معدن طلا در استان زنجان خبر داد و گفت: یکی از راه های فرآوری طلا استفاده از سیانول است که در این زمینه با مقابله محیط زیست روبه رو هستیم. مشکلات طلای توزلار استان تا حدودی برطرف شده و در حال حاضر بهره برداری می شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به میزان اکتشاف طلا از معدن گلوجه زنجان اشاره کرد و یادآور شد: میزان کشف طلا از این معدن چهار تن است که درصدد افزایش اکتشاف به ۹ تن هستیم.

داداشی بابیان اینکه زنجان در بحث معدن رتبه ۱۲ را دارد افزود: باید رتبه استان زنجان در سطح کشور در بخش معدن به ۱۰ ارتقا یابد.

وی تأکید کرد: بیش از ۴۰ معدن گرانیت در استان زنجان وجود دارد که ضایعات این معادن برای کف پوش پیاده روها و جداول خیابان ها استفاده می شود.

داداشی به مشکلات موجود در بخش معدن اشاره کرد و افزود: مشکلات در این بخش استانی و ملی است و سیستم مدیریت سنتی، نبود زیرساخت های معدنی برای جذب بازارهای داخلی و خارجی، فرسوده بودن ماشین آلات معدنی، نبود واحدهای فرآوری در معادن از جمله مهم ترین مشکلات موجود در بخش معادن استان است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: اولویت اکتشافی برای سال ۹۵ در زمینه ماده معدنی طلا، سرب و روی، سنگ آهن و مس است و در این میان ایجاد مراکز فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی نیز امسال در اولویت برنامه های کاری این سازمان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید