109549

ارزیابی شرکت پژو سیتروئن فرانسه از شرکت فولاد مبارکه

دنیای معدن -ارزیابان شرکتهای پژوسیتروئن فرانسه و ایران خودرو براساس برنامه از پیش تعیین شده، ممیزی خود را از شرکت فولادمبارکه درتاریخهای 29و30 فروردین ماه سال جاری با روش تلفیقی از ممیزی فرآیند و ممیزی محصول انجام و فولاد مبارکه با توجه به تجارب طولانی خود در اینگونه ارزیابیها و ممیزیها توانست به خوبی و با انضباط ویژهای فرآیند ممیزی را طی نماید.

این گزارش حاکی است: شرکت پژو سیتروئن به عنوان شریک تجاری شرکت ایران خودرو، تأمینکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را پس از اقدام به ثبت سفارش مورد ممیزی قرار میدهند، بدین منظور این ارزیابی توسط این شرکت از فولادمبارکه انجام شد.

گفتنی است: درجلسه افتتاحیه این ممیزی که با حضور معاونین فروش، تکنولوژی، مدیران و کارشناسان شرکت فولادمبارکه تشکیل شد در آن تاریخچهای از شرکت فولادمبارکه، جایگاه جهانی و منطقهای فولاد مبارکه و همچنین برنامههای طرح توسعه این شرکت بخصوص در راستای ارتقاء کمی و کیفی محصولات ویژه خودرو تشریح شد و پس از آن برنامه ممیزی توسط تیم ارزیاب شرکت پژو سیتروئن، آقایان آرنولد سالس و لودویک آواژ، از دپارتمان تأمینکنندگان مواد اولیه اعلام گردید و نواحی فولاد سازی و نورد گرم در روز اول مورد ممیزی قرارگرفتند .

بنابرهمین گزارش در ارزیابی روز دوم، ناحیه نورد سرد با تمرکز بر ارزیابی توانائیهای فولاد مبارکه در تأمین ورقهای مورد نیاز خودرو سازان مورد ممیزی قرار گرفت که خوشبختانه نتایج مطلوبی بدنبال داشت، ضمن این که شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه فولاد مبارکه نیز بصورت مجزا مورد ارزیابی قرارگرفت.

شایان ذکر است: شرکت ایران خودرو یکی از بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه می باشد و این شرکت در دوره پسا برجام در راستای توسعه محصولات خود براساس قراردادهای منعقد شده با شرکت پژو سیتروئن در نظر دارد در سال آینده خودروهای پژو301 ،2008 ،208 را به بازار عرضه نماید. این خودروها از نوع پیشرفته بشمار می روند و لذا در تولید بدنه خودرو آنها از ورق های فولادی پیشرفته تری نسبت به تولیدات فعلی ایران خودرو استفاده می گردد. این نوع فولادها به فولادهای با استحکام بالا و با استحکام فوق مقاوم معروف هستند که در مورد آنها میتوان به طور خاص به گریدهای DP,CP,BH اشاره کرد که در خودروهای جدید از آنها استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید