108348

سرمایه گذاران چشم انتظار بیانیه فدرال رزرو

دنیای معدن -در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس نرخ بهره را همچنان بدون تغییر حفظ کرده و گمانه زنی های زیادی در خصوص نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات این نشست می باشد که امشب منتشر خواهد شد.

در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا اخیرا بر این مساله تاکید کرده است که فدرال رزرو باید برای افزایش نرخ بهره رویکرد محتاطانه ای داشته باشد و به دقت تحولات مربوط به بازارهای مالی بین المللی و اوضاع اقتصادی جهان را زیر نظر بگیرد، برخی دیگر از مقام های ارشد از جمله روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون تاکید کرده است که فدرال رزرو می تواند در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش دهد.برخی نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا سریعتر از انتظارات سرمایه گذاران وال استریت خواهد بود. قیمت طلا به شدت نسبت به نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار حساس است.مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فانگ تاکید کرد: فدرال رزرو در شرایط کنونی اقدام غیر معمولی انجام نخواهد داد. اقدامات فدرال رزرو تحت تاثیر نگرانی های اقتصاد جهانی و نوسانات شاخص سهام قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: قیمت 1230 دلاری برای هر اونس طلا بسیار منطقی است و این قیمت طی سه ماه جاری تثبیت خواهد شد. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 16 درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال اخیر به شمار می رود.فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو و نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام قرار خواهد داشت.انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا بسیاری از سرمایه گذاران را سردرگم کرده است. آمارهای تجارت خارجی تورم و تولیدات صنعتی تاثیر زیادی بر ارزش دلار و نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید