107413

اختلاف نظر فرانسوی ها بر سر آینده بهای طلا

دنیای معدن - دو بانک فرانسوی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی های متفاوت و متناقضی را نسبت به روند قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی ارائه کرده اند.

در حالی که بانک فرانسوی کردیت اگریکول پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد ولی بانک سوسایت جنرال در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که روند صعودی قیمت طلا که از ابتدای امسال آغاز شده به زودی به پایان خواهد رسید و طلا با افت بیشتری روبرو می شود .

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته است. بانک کردیت اگریکول پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سه ماه پایانی امسال به ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید و این رقم تا دسامبر ۲۰۱۷ میلادی نیز از مرز ۱۳۲۰ دلار فراتر خواهد رفت .

از سوی دیگر بانک سوسایت جنرال پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سه ماه پایانی امسال به کمتر از ۱۰۷۵ دلر خواهد رسید و این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به طور میانگین به ۱۰۰۰ دلار می رسد .

کردیت اگریکول اعلام کرده است که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شاخص سهام عامل اصلی افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود. ادامه سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و کاهش نرخ بهره نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت .

بانک های مرکزی ژاپن و اروپا نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند. به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار طی سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تشدید خواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت .

بانک سوسایت جنرال فرانسه نیز اعلام کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو خواهد شد. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید ولی قیمت طلا تا سه ماه پایانی امسال به ۱۰۷۵ دلار می رسد .

بر اساس پیش بینی موسسه سوسایت جنرال ، قیمت طلا تا دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. به اعتقاد تحلیلگران این بانک فرانسوی، افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر نیروهای ساختاری بازار نبوده است و با بهبود اوضاع بازار سهام و اقتصاد جهانی، قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید