107074

مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا

دنیای معدن -تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری و روشن شدن وضعیت سیاست های پولی تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند: نشست فدرال رزرو آمریکا در این هفته مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.
بر اساس این گزارش انتشار آمارهای جدید اقتصادی آمریکا نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا باشد. سیاستگذاران فدرال رزرو قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه دهند. در پایان این نشست جانت یلن کنفرانس خبری خواهد داشت.
افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا خواهند بود.
تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه می دهد. قیمت طلا در پایان هفته گذشته با افت نسبی همراه شده است.
فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می رسد فدرال رزرو امسال نیز دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.
این مساله در صورت تحقق می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند. قیمت طلا در دو ماه اخیر تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه 242 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این رقم نسبت به 172 هزار فرصت شغلی ژانویه رشد فزاینده ای داشته است.
البته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. موسسه سوسایت جنرال اعلام کرده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام آمارهای مثبت بیشتری نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا هستند تا فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را افزایش دهد.
برپایه گزارش سایت طلا، اظهارات جانت یلن در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد. اگر اظهارات یلن و آمارهای اقتصادی نشان دهد که وضعیت اقتصادی آمریکا رو به بهبود است، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش دهد.
موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز نیز اعلام کرد: کاهش ارزش دلار پس از نشست اخیر بانک مرکزی اروپا شاید به این معنا باشد که مقام های فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره آزادتر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید