106113

برانکو: تراکتورسازی تیم ملی کوچک است؛ آرزویم قهرمانی پرسپولیس است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمش بازی سختی را برابر تراکتورسازی پیش رو دارد، گفت: تراکتور تیم ملی کوچک است که نتایج خوبی گرفته با این حال پرسپولیس برای قهرمانی بازی می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: ابتدا باید از طرف خودم، بازیکنانم و باشگاه پرسپولیس به مناسبت درگذشت مرحوم دارستانی تسلیت بگویم، زیرا وی به نوعی همکار ما بود و این فقدان بزرگ را به خانواده ایشان، باشگاه نفت و فوتبال ایران تسلیت می گویم.
وی ضمن اشاره به حساسیت دیدار تیمش برابر پرسپولیس افزود: تراکتور سال گذشته به واسطه یک اتفاق قهرمان نشد. این تیم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را عالی شروع کرده و به نوعی تیم ملی کوچک است و با آمدن قلعه‌نویی خودش را پیدا کرده است.
برانکو اضافه کرد: تراکتور بردهای خوبی را مقابل سپاهان و الجزیره کسب کرده و این امر بیانگر این است که این تیم چقدر آماده است. هم ذوب آهن هم سپاهان و هم تراکتورسازی تیم هایی بودند که در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشتند و در کوران مسابقات بودند، این در حالی است که ما بلافاصله بعد از تعطیلی پا به مسابقات می گذاریم.
سرمربی پرسپولیس ضمن اشاره به غیبت سه بازیکنش در این مسابقه تصریح کرد: ما در این مسابقه کمال کامیابی‌نیا و رضا خالقی‌فر را به علت مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت، همچنین جری بنگتسون هم محروم است و نمی تواند ما را در این مسابقه همراهی کند.
وی در پاسخ به این پرسش که لوبانف در بازی های اخیر چندین گل دریافت کرده و با توجه به عملکرد وی آیا از سوشا مکانی درون دروازه استفاده خواهید کرد یا خیر؟ توضیح داد: طبیعی است که ما تا بازی فردا تصمیمات نهایی را در این خصوص خواهیم گرفت، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که لوبانف روی گل هایی که دریافت کرده، مقصر نبوده است، به هر حال فوتبال است و چنین مسائلی پیش می آید. حریف هایمان بدون داشتن شانس گل به ما گل زدند.
برانکو اضافه کرد: ما فوتبال خوبی بازی می کنیم و باید در این سطح باقی بمانیم. افتخار می کنیم که جزئی از پرسپولیس هستیم و چنین هواداران پرشوری داریم. آنها به خوبی ما را حمایت کردند. ما یکی از گزینه های قهرمانی هستیم و می دانیم که فردا برابر تراکتور و جمعه برابر صبا چه مسابقات سختی را پیش رو داریم. هر بازی برای ما حکم بودن یا نبودن را دارد و ما بیشترین حمایت را از هوادارانمان داشتیم. همه باید با هم تلاش کنیم تا به اهدافمان برسیم.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که با توجه به صحبت های اخیر طارمی بازیکنان کمی به خودشان مغرور شده اند، گفت: این مسائل همه جا پیش می آید. بازیکن جوان است و برخی اوقات ناراضی می شود و به مسائل واکنش نامناسب نشان می دهد و برخی اوقات می بینیم که واکنش نامناسب به اصحاب رسانه دارند. این فاز رشد و تکاملی است که بازیکن جوان باید طی کند. البته بازیکن پرسپولیس باید رفتار خوبی داشته باشد. بازیکنان ما جوان هستند، اما برخی اوقات همکاران شما (خبرنگارها) هم رفتار چندان مناسبی ندارند و اخبار را آن‌طور که است، بیان نمی کنند. همه همفکر هستیم تا زیباترین نقش را در فوتبال ارائه دهیم تا به هدفمان برسیم.
وی در رابطه با شایعه قهرش به علت کم کاری بازیکنان در تمرین چهارشنبه تصریح کرد: من عصبی بودم. خواسته یک مربی این است که بازیکنانش همیشه نه تنها با توان صد بلکه با توان هزار در تمرین حاضر شوند. همیشه قدردانی و دلخوری در فوتبال وجود دارد و این مسائل معمولی‌ترین مواردی است که پیش می آید. من هزار بار به بازیکنانم گفته ام که از شرایطشان راضی هستم و آنها باید همین سیر پیشرفت را داشته باشند، زیرا همین تیم با کار و تلاش زیاد سال گذشته از یک تیمی که برای بقا در لیگ می جنگید، از آن برای قهرمانی تلاش می کند و در رتبه سوم جدول وجود دارد.
سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه پرسپولیس چهار امتیاز حساس را در دو بازی اخیر از دست داده بود، گفت: مسائل خوبی را یادآوری کردید. فردا یک بازی سخت را پیش رو داریم که حکم بودن یا نبودن برای ما دارد. من نمی خواهم که به عقب بازگردم، اما همین‌قدر باید خوشبین باشیم که ۱۵ بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته ایم و بازی سایپا و ذوب آهن را که استحقاق برد داشتیم، در دقایق پایانی با تساوی عوض کردیم.
برانکو گفت: اگر همین بخش از لیگ را با نیم فصل اول مقایسه کنیم ما در این مقطع امتیازات بیشتری نسبت به آن زمان به دست آورده ایم. ما در هر بازی برای برد به زمین می رویم و برای قهرمانی می جنگیم. من دیروز بازی استقلال و راه آهن را هم دیدم. تیم ضعیفی در جدول وجود ندارد.
وی در رابطه با نقطه قوت تیم فوتبال تراکتورسازی که استفاده از ضربات ایستگاهی است، تصریح کرد: ضربات ایستگاهی یکی از مهمترین عناصر فوتبال است که یک تیم می تواند از آن استفاده کند. این تیم در بازی با ذوب آهن نیز روی ضربات ایستگاهی گلزنی کرد و در بازی برابر الجزیره نیز سه گل را در این بخش به ثمر رساند. تراکتورسازی تیمی است که روی ضربات ایستگاهی خطرناک نشان داده است.
سرمربی پرسپولیس در رابطه با آرزویش بعد از تولد ۶۲ سالگی اش گفت: اولین آرزو سلامتی است و امیدوارم که همه سالم و سلامت باشند. آرزوی من در کنار پرسپولیس بودن است که قبل از نوروز نیز شادمانی به پرسپولیس بدهیم و هر چه زودتر به آرزوی نهایی که قهرمانی است نزدیک شویم.
برانکو در پایان در خصوص اینکه پرسپولیس از دقیقه ۸۰ به بعد گل دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما در دقیقه ۸۰ گل هایی را از حریفان دریافت کردیم، اما روی بدشانسی این اتفاق رخ داد. در فوتبال این‌جور مسائل پیش می آید. ما در طول بازی خوب بازی می کنیم، اما حریفان از معدود موقعیت هایی که به دست می آورند، نهایت استفاده را می برند.

دیدگاهتان را بنویسید