105325

تامین مالی طرح های بزرگ توسط بانک صنعت و معدن در دوره تحریم

دنیای معدن - لاژوجی، مشاور اقتصادی وزیرامور خارجه و رییس دپارتمان اقتصادی دولت فرانسه با حضور در بانک صنعت و معدن، با مدیرعامل بانک دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار علی اشرف افخمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه این بانک از طریق استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین، در دوران تحریم طرح های بزرگ صنعتی را درایران تامین مالی کرده افزود: بانک ما در دوره یاد شده بدهی های خود را تسویه کرده و هیچ گونه دیرکردی نداشته است.

افخمی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن تنها بانک توسعه ای کشور در بخش صنعت و معدن بوده و با ٦٠ سال سابقه فعالیت در این حوزه، به تامین مالی پروژه های زیربنایی نظیر فولاد، پتروشیمی، نیروگاه و سیمان پرداخته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: ما اقدامات لازم را برای فعالیت در فضای پس از تحریم به انجام رسانده و در نخستین روز برداشته شدن ها بیش از ١٠٠ میلیون یورو اعتبار اسنادی را گشایش کرده ایم.

مشاور اقتصادی وزیرامور خارجه فرانسه نیز در این دیدار ضمن ابراز مسرت از وجود زمینه های مثبت همکاری بین دوکشور علاقه کشور خود را در بسط تعاملات اقتصادی و صنعتی در دوران پس از تحریم اعلام کرد.

همچنین در این دیدار، ماتیو بروشون، رییس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در ایران نیز حضور داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید