103553

پنجمین معدن کرومیت سربیشه در دهه فجر به بهره‎برداری می رسد

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه با بیان اینکه سربیشه دارای پنج پروانه بهره‎برداری معدن کرومیت است، گفت: معدن کرومیت توتک، پنجمین معدن کرومیتی است که در سربیشه و در هشتمین روز از دهه فجر به بهره‎برداری می رسد.

علی اکبر براتی امروز در سربیشه، با بیان اینکه سربیشه دارای پنج پروانه بهره‎برداری معدن کرومیت است، اظهار داشت: معدن کرومیت توتک، پنجمین معدن کرومیتی است که در شهرستان سربیشه و در هشتمین روز دهه فجر جاری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‎برداری می رسد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان سربیشه از ذخیره ماده معدنی کرومیت در سطح استان 15.5 درصد است، گفت: معدن کرومیت توتک با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک‎هزار تن و میزان ذخیره قطعی 5 هزار و 100 تن در بخش مرکزی در 23 کیلومتری شرق سربیشه قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه افزود: این معدن با سرمایه‎گذاری بالغ بر یک‎میلیارد و 50 میلیون ریال از سوی بخش خصوصی، زمینه اشتغال برای 6 نفر را به طور مستقیم فراهم نموده است.

براتی با اشاره به اینکه سربیشه دارای واحدهای مهم معدنی با غنای ویژه و پتانسیل بالا است، خاطرنشان کرد: کرومیت یکی از مهمترین مواد معدنی فلزی است که در صنایع متالورژی، دیرگداز، شیمیایی، فولاد و آلیاژسازی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید