103489

سرمایه گذاری لوکزامبورگ برای استخراج مواد معدنی از سیارک ها

دنیای معدن -دولت لوکزامبورگ به تازگی تصمیم گرفته که از تحقیقات علمی و فنی با هدف استخراج و حمل مواد معدنی در فضا حمایت کند و به همین منظور، بررسی های لازم برای تدوین چارچوب حقوقی مالکیت مواد معدنی استخراج شده در فضا از جمله از سیارک ها را آغاز کرده است.

به نقل از رویترز، معاون نخست وزیر لوکزامبوگ گفته است که هدف این کشور برداشت مواد معدنی از سنگ های سرگردان فاقد حیات در فضاست زیرا این فعالیت به محیط طبیعی آسیب نمی رساند.

لوکزامبورگ همچنین در نظر دارد در طرح های تحقیقاتی و همچنین شرکت های فعال در این زمینه سرمایه گذاری کند.

به گفته او، دولت لوکزامبورگ از فعالیت های بلند مدت مرتبط با این هدف، از جمله نوآوری در فعالیت های فضایی و ماهواره ای حمایت مالی به عمل خواهد آورد.

سیارک ها از جمله مهم ترین منابع احتمالی برداشت مواد معدنی محسوب می شوند. این اجسام فضایی از سنگ و مواد فلزی مانند آهن، نیکل و کبالت و مقادیر اندکی فلزات قیمتی مانند طلا، پلاتین و رودیم تشکیل شده اند.

البته عملیات اکتشاف و استخراج معادن از سیارک ها در آینده نزدیک عملی نخواهد و لوکزامبورگ انتظار ندارد به زودی از منافع اقتصادی سرمایه گذاری خود برخوردار شود. هدف این کشور تسریع تحقیقات علمی و فنی در این زمینه و همچنین مشخص کردن ماهیت مالکیت حقوقی موادی است که از فضا به دست خواهد آمد.

لوکزامبوگ از نظر درآمد سرانه، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و سابقه ای طولانی در سرمایه گذاری در صنایع فضایی دارد. با توجه به هزینه سنگین هرنوع فعالیت فضایی، لوکزامبورگ در موقعیت مناسبی برای ورود به این فعالیت ها قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید