103163

تجمع کارگران معدن طزره به شاهرود کشیده شد

دنیای معدن - در ادامه اجتماع صنفی کارگران معدن زغال سنگ طزره برای ششمین روز متوالی، گروهی از این کارگران صبح امروز مقابل ساختمان اداری معدن البرز شرقی در شاهرود تجمع کردند.

یکی ازکارگران معدن طزره با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در ششمین روز برپایی اجتماعات صنفی من و همکارانم در داخل در محوطه معدن تصمیم گرفتیم محل اعتراض خود را به مقابل ساختمان اداری معدن که در شهر شاهرود واقع شده است منتقل کنیم.

وی در توضیح علت جابجایی محل اجتماع خود و همکارانش گفت: از همان آغاز هدف ما از برپایی تجمع صنفی پیگیری خواسته هایمان بود اما چون تاکنون هیچ مقام مسئولی به موضوع رسیدگی نکرده است در نتیجه تصمیم گرفتیم تا محل تجمع خود را تغییر بدهیم.

این کارگر یاد آور شد ،در ادامه تجمع روز گذشته نیزکارگران بعد از تجمع در محوطه معدن و جاده اصلی (سه راه مهماندوست) در نهایت در ساعات پایانی وقت اداری اجتماع خودرا به مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی دامغان منتقل کردن تا اعتراض خود را به تمدید نشدن دفترچه های در مانی خود اعلام کنند.

به گفته وی پس از مراجعه معرتضان به تامین اجتماعی دامغان، رئیس اداره تامین اجتماعی دامغان به آنها گفته است: کارفرمای واحد معدنی طزره سهم خود را در پرداخت حق بیمه کارگران در 16 ماه گذشته پرداخت نکرده است.

این کارگر معدنچی با بیان اینکه پس از حضور آنها در محل اداره تامین اجتماعی دامغان، فرماندار دامغان نیز برای رسیدگی به وضعیت پیش آمده در جمع آنها حاضر شد، افزود: در جریان تماسی تلفنی که فرماندار دامغان در حضور کارگران معترض با مدیریت فولاد اصفهان در مقام کارفرما و مالک اصلی معدن البرز شرقی برقرار کرد، اعلام شد در حال حاضر تنها این امکان وجود دارد که به هر کارگر تنها معادل یک ماه حقوق به عنوان یارانه داده شود.

وی افزود: من و دیگر همکارانم در چارچوب مقررات کار و تامین اجتماعی در استخدام معدن البرز شرقی هستیم و به عنوان کارگر از شرکت ذوب آهن اصفهان در مقام کارفرما حقوق مختلفی را طلبکاریم که در هیچکدام از آنها صحبتی از پرداخت یارانه نشده است.

این کارگر معدن البرز شرقی افزود: ممکن است در مناسابت کارگری- کارفرمایی پرداخت عالی الحسابی مزد وجود داشته باشد اما در بحث پرداخت یارانه نقدی تا آنجا که همه مطلع هستند این موضوع به دولت مربوط می شود و به هیچ کارفرمایی ارتباط ندارد.

طبق اظهارات این کارگر معدن البرز شرقی، او و همکارانش بابت نیمی از مزد مهرماه و تمامی مزد ماه های آبان , آذر و دی و حدود 16 ماه حق بیمه پرداخت نشده، طلبکارند و تا این لحظه هیچ رسیدگی مشهودی به وضعیت آنها نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید