103076

بازدید رؤسا ومعاونین صنعت معدن وتجارت شرق کشور از زغالسنگ طبس

دنیای معدن - رؤسا ،معاونین ومسئولینHSEE صنعت معدن وتجارت شرق کشور در ادامه نشست دو روزه خود از شرکت زغالسنگ پرورده طبس بازدید وبا قسمت های مختلف این مجموعه آشنا شدند.

«رمضان کریتی ثانی » در این نشست که دکتر یار احمدی مدیر کل ایمنی بهداشت ،محیط زیست وآموزش وزارت صنعت،معدن وتجارت ومهندس شهرکی رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی، ورییس نظام مهندسی معدن استان نیز حضور داشتند گفت: حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30،000 کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 5/2 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می گردد.
وی افزود: ناحیه پروده با وسعت 1200 کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی 1/1 میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه حوضه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران محسوب می گردد.
کریتی خاطر نشان کرد: زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها معدن تمام مکانیزه زغالسنگ کشور، فعالیت خود را از سال 1356 آغاز نموده وتاکنون با قوت کار خود را ادامه می دهد بطوری که در سال گذشته با استخراج 1128 هزار تن زغال خام رشد 141 درصدی نسبت به برنامه داشته ودر واحد زغالشویی نیز رشد33 درصدی در تولید کنسانتره ورشد 53 درصدی در پیشروی داشته است.
مدیرعامل شرکت با اشاره به نقش این مجموعه در اقتصاد و اشتغالزایی منطقه افزود، در حال حاضر بیش از 1000 نفر به صورت مستقیم و حدود 500 نفر نیز از طریق شرکتهای پیمانکاری، در مجموعه شرکت فعالیت دارند و این اعداد نشان می دهد که شرکت زغالسنگ پروده طبس علیرغم مشکلات اقتصادی، موفق گردیده اهداف و برنامه های تدوین شده را با همکاری و تلاش متعهدانه تمامی ارکان خود محقق سازد تا زمینه توسعه بیشتر فعالیت نیز فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید