103075

کارگران زمستان یورت مقابل فرمانداری آزاد شهر تجمع کردند

دنیای معدن -صبح امروز( 10 بهمن ماه )جمعی از کارگری معدن ذغال سنگ زمستان یورت (قشلاق)به همراه خانواده هایشان مقابل ساختمان فرمانداری ازاد شهر در استان گلستان تجمع کردند.

معدن «زمستان یورت» که از دو واحد «شمال غرب» و «شمال شرق»، تشکیل شده است و کارگرانی که در این معدن مشغول کارند حدود 11ماه است که بابت مطالبات مزدی معوقه خود طلبکارند.

برپایه این اطلاعات به خاطر همین مسئله از روز چهارشنبه تا امروز (هفتم تا دهم بهمن ماه) حدود 200 کارگر شاغل در این معدن دست از کار کشیده اند.

کارگران معترض عدن زمستان یورت می گویند: امروز شنبه که مصادف با سومین روز شروع اعتراض آنها بود،بیش از 100 نفر از اعضای خانواده هایشان آنان را در برپایی اجتماع صنفی که مقابل ساختمان فرمانداری آزادشهر برپا شده است همراهی کردند.

این کارگران در ادامه می گویند که شنیده اند کارفرما قصد دارد با حمایت مسئولان شهرستانی برای پرداخت بدهی های مالی خود به کارگران از یکی از بانکها حدود 2 میلیارد تومان وام دریافت کند اما گویا به دلیل بدحسابی هایی کارفرما در گذشته ، فعلا این موضوع کماکان معلق مانده است.

آنها در خصوص معوقات مزدی خود و همکارانش می گویند: این معوقات مزدی شامل دو ماهه آخر سال ۹۳ و نه ماه در سال جاری (۹۴) می شود و علاوه بر این حق بیمه کارگران نیز با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می شود که به تبع آن دفترچه های درمانی تعداد زیادی از کارگران و اعضای خانواده هایشان فاقد اعتبار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید