102993

طلای جهانی به سوی بزرگترین افزایش ماهانه می‌رود

دنیای معدن - طلا در بازار جهانی پس از صعود در روزهای اخیر، در ابتدای معاملات روز جاری ثابت بود با این همه به سوی بزرگترین رشد ماهانه در یک سال گذشته پیش می رود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1115 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 1115 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به میزان 20 سنت کاهش یافته و به 1116.10 دلار رسیده بود. بهای معاملات روز چهارشنبه هم کاهش داشت در حالیکه روز سه شنبه طلا به بالای 1120 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته بود.

طلا هفته جاری پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد اوضاع اقتصاد جهانی و بازارهای مالی را به دقت دنبال می کند و انتظارات را نسبت به احتمال عدم افزایش نرخ های بهره در نشست ماه جاری تقویت کرد، مورد پشتیبانی قرار گرفت.

انتشار آماری شامل سفارش های جدید صادرات برای کالاهای بادوام آمریکایی که در دسامبر با بزرگترین کاهش در 16 ماه گذشته روبرو شد، نشان می دهد احتمال افزایش نرخها در نشست ماه مارس بانک مرکزی آمریکا بعید است.

به گفته استراتژیست بازار "سی ام سی مارکتس"، اکنون که بانک مرکزی آمریکا به ارزیابی شرایط بین المللی و تاثیر آن بر اقتصاد داخلی پرداخته است، واضح است که سیاستگذاران آمریکایی دست نگه خواهند داشت و عدم تصویب دور بعدی افزایش نرخها در کوتاه مدت از قیمت طلا پشتیبانی کرده و در مقابل باعث می شود ارزش دلار تحت فشار قرار بگیرد.

افزایش ریسک گریزی سرمایه گذاران باعث شده است طلا از آغاز سال 2016 جذابیتش به عنوان یک دارایی امن را مجددا بدست بیاورد. سرمایه گذاران در مواجهه با سقوط بازارهای سهام، ریزش قیمت نفت و نگرانی نسبت به ادامه افت ارزش یوان چین، به دارایی‌های امن شامل فلزات ارزشمند روی آورده اند.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود صعود اخیر طلا، تحلیلگران بانک بارکلیز پیش بینی قیمت سال 2016 را تغییر نداده و همچنان انتظار دارند قیمت هر اونس طلا 1075 دلار در سه ماهه اول و 1054 دلار در کل سال باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 14.26 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد افزایش، 863 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.5 درصد افزایش 491 دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید